Full version: Solens mat
Aqvakul
Har just sett första avsnittet av den nya omgången av Solens mat med Bo. Ett fantastisk mix av resereportage, matlagning och människoskildringar. Kärleken till maten och råvarorna skildras finstämt, nästan sensuellt.
EKLO
Ja, nu får man ju lust att ge sig på kronärtskockor i landen...
KURT
Solens mat är ju oändligt mycket bättre än Niklas mat, där kan man verkligen prata om olika tempo! Att hålla på och laga dålig mat med ett tidtagarur är bara fånigt, och en mera okunnig kock är nog svårt att hitta.
Aqvakul
Heja Bo!
Eva i Höga
Ja, Solens mat är gott för själen!
Bettis
Älskar solens mat wub.gif framförallt är det härligt att se dessa människor, inte kockar i ett kök. Variationen gillar jag, ser gärna på alla matprogram, men solens mat är en favorit tummenupp.gif
Elisabeth Ö.
Ja, Solens Mat är fantastiskt bra. Jag gillar Italien och jag gillar mat, och om då en sådan duktig person som Bo Hagström serverar kombinationen kan det inte annat än bli smakfullt! smile.gif
Piccante
Jag blev sugen på kronärtskocka när jag såg det tongue.gif fina bilder på landskapet och byarna med. Blir sugen att resa runt i Italien själv.
ninnisky
Solens mat är mitt absoluta favoritprogram. Bo Hagström är en lugn och saklig reseledare genom italiens matkonst. Sällan känner jag mig mindre stressad än när jag ser hans program. Måtte han få göra många fler program.

Aqvakul
Nu är det dags att slå på TV:n!!
Aqvakul
Även denna veckas program var en höjdare. Kvinnan på berget i den nästan öde byn som öppnade restaurang för att försörja sin familj. Missa inte reprisen!
aldo
Helt underbart program bravo.gif
Netha
Går också att se avsnitten på nätet.... Solens mat
Aqvakul
Ja, nu är det torsdag igen. "Solens mat" kl 20.00 på TV. En av veckans höjdpunkter! yahoo.gif
Aqvakul
Kvällens avsnitt var som vanligt jättemysigt. Särskilt spännande var det att återse byn Barolo i Piemonte, som jag hade tillfälle att besöka under några höstdagar för fyra år sedan. Området är otroligt naturskönt, vinerna fantastiska och maten likaså. I närliggande Alba kan man beöka den världsberömda tryffelmarknaden. Prova gott vin kan man göra överallt.
aldo
CITAT (aq42 @ 29-11-2007, 20:48) *
Kvällens avsnitt var som vanligt jättemysigt. Särskilt spännande var det att återse byn Barolo i Piemonte, som jag hade tillfälle att besöka under några höstdagar för fyra år sedan. Området är otroligt naturskönt, vinerna fantastiska och maten likaså. I närliggande Alba kan man beöka den världsberömda tryffelmarknaden. Prova gott vin kan man göra överallt.

Lyckliga du rose.gif

Bara att njuta av bilderna och utanför öser regnet ner sad.gif

Bilderna o musiken .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon