LindaLunda
Tänka er vilken tur.... yahoo.gif
Jag skall bli slottsfru!
Kommer att få slottsträdgård och allt naughty.gif !!! Jisses vad kul !!
Linda crazy.gif
Aqvakul
Magnifikt! yahoo.gif tummenupp.gif
Gillan
Hmm, jag brukar göra "sockerbitsslott" till jul, men ditt verkar bra mycket hållbarare blush.gif . Grattis till titeln tummenupp.gif biggrin.gif
Stenis
Wow - vackert!
Jooo - nu fattar jag! Varje slott med lite självrespekt SKA ha en drake. Du har drakar......
Kul!
sanakan
Verkligen jättefint! Jag längtar tills jag har en trädgård så att jag kan göra en massa fina saker till den.

Jag vill prova att göra små saker i betong, men att göra saker av lera (för det är väl lera?) och bränna i ugn vore ju också jätteroligt!
LindaLunda
Vet ni vad jag just kom på??? Jag har ju en stor, svart balja!! Om jag gräver ner den i någon rabatt och lägger stora stenar i mitten, som jag ställer slottet på, och fyller på vatten..... så får jag en vallgrav!!!!
Linda
Monaxe
Ingen av vovvarna som vill bada där då???? naughty.gif whistling.gif

Vill ha ett slott också! Kanske kan vi giggle.gif göra ett tillsammans hemma hos dig?
LindaLunda
CITAT (Monica i Kungälv @ 16-11-2007, 09:51) *
Ingen av vovvarna som vill bada där då???? naughty.gif whistling.gif

Oj.... tänkte inte på det.... slap.gif .. sk*t också!
Linda
Azola
Aha...då förstår jag idea.gif
Härligt slott och man kan ju bara tänka sig så vackert det blir med ljusslingan sedan. Lite lätt snötäcke på sedan..wow..
Iden med vatten baljan låter ju toppen, inte tror jag hundarna rör det ...eller? no.gif
Lycka till med slotts projektet, slottsfrun! tummenupp.gif
renate
Grattis till slottet, slottsfru låter nåt. Så snyggt det kommer att blir med ett belyst slott i trädgården.Baljan med vatten som vallgrav blir toppen,men tänk på att vattnet fryser när det är kallt,ställ inte slottet i vatten men det vet du väl slälv. Glöm inte att tar bilder.
Snöflinga
CITAT (LindaLunda @ 16-11-2007, 09:52) *
Oj.... tänkte inte på det.... slap.gif .. sk*t också!
Linda

Hundarna är väl inget problem, med en drake som vaktar -fear-.gif
Gossen Ruda
När brorsan och jag var små tillverkade pappa en borg åt oss för våra lekar. En fyrkantig ringmur drygt en halvmeter tvärs över och sen en borgbyggnad i mitten. Den klarade alla våra lekar och ligger förmodligen fortfarande kvar i sjön där den dumpades många år senare eftersom den var gjord av armerad betong. Ingen simpel plast här inte. laugh.gif
Monica i Nässjö
Tänk en sån tur han har, grabben din, med en mamma som tillverkar sådana fantasifulla saker. Han måtte ha en riktigt härlig uppväxttid. yes.gif
Och åh vad jag gärna hade velat bli slottsfru också! tongue.gif
MariaS
Hmmm. Det är ju inte utan att man får vissa idéer... idea.gif Får nog jobba lite på dem när köket är klart. giggle.gif
netaave
Jättefint smile.gif jag är också slottsfru en gång om året... vid den årliga sandslotttstävlingen på stranden whistling.gif
LindaLunda
CITAT (netaave @ 16-11-2007, 19:47) *
Jättefint smile.gif jag är också slottsfru en gång om året... vid den årliga sandslotttstävlingen på stranden whistling.gif

tummenupp.gif då är vi snart två!

TACK thanks.gif thanks.gif thanks.gif TACK!!! För alla underbara komentarer!!! Jag skall leva på dem hela helgen!!!! Snart slår jag nog huvudet i taket så som ni håller på!
Linda
Gossen Ruda
Upptäckte nu att jag glömde skriva att det blir ett jättefint slott det du gjort. Babblade bara på om egna upplevelser men jag är lite mosig i huvet idag, stress är inte bra. Vi får hoppas det klarar bränningen bara. Lägger du på nån glasyr och färg också?
LindaLunda
CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2007, 22:33) *
Upptäckte nu att jag glömde skriva att det blir ett jättefint slott det du gjort. Babblade bara på om egna upplevelser men jag är lite mosig i huvet idag, stress är inte bra. Vi får hoppas det klarar bränningen bara. Lägger du på nån glasyr och färg också?

Fniss... det är så när man blir nostalgisk över något vet du väll! Inte tog jag illa upp inte!!! Synd att den åkte i sjön ... ert slott.
Jag kommer att ytbehandla den på samma vis som med mina drakar. Fast i slottets fall kommer det inte enbart vara järnoxid utan jag kommer även att tillföra kromoxid. Den blandningen ger en svartgrå yta i stället för den mer rödbruna ytan som enbart järnoxid ger.
Håll tummar och tår att allt går bra.
Det är långt ifrån färdigt och än kan ju allt hända.
Linda
Leia
Jag och Max (sonen som är 7år) är djupt imponerade av ditt skapande!!!!! Vad häftigt att kunna göra så fina saker! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon