Christina i Taxinge~
16-11-2007, 18:39
Måste ju testa en omröstning - kul om ni svarar!
Jeg har svart og fikk bare 100%
Dag
noranettan
16-11-2007, 18:44
Kul idé. Hm....
Jag hade egentligen inga projekt planerade, men vi fick gjort mycket i sommar, mer än vi tänkt så jag svarade allihop.
Har hur måååååånga rosor som helst på önskelistan, och kommer att plantera ca 20, kanske några fler...
Kul. Jag var lite nyfiken på det här med röstningen också. Nu kan du ju göra röstningar om den vackraste, fulaste, sjukaste och onödigaste rosen och mycket annat kul Jag lovar att svara på alla konstiga röstningar.
Jag visste inte 2006 att jag skulle ha en egen trädgård 2007 så jag kryssade inga projekt blev gjorda eftersom jag inga planerat.
Nu har jag massor med planer men inser att jag får lägga ut dom över ganska många år både pga tiden och pengarna.
Vi måste prioritera husfasader och lite sånt. Klämmer nog in något litet trädgårdsprojekt ändå kanske
Jo, visst blev det i stort som jag tänkt, hade dock ett antal nya rosor som aldrig blommade, kanske var det för lite sol i sommar ? Men det är det här med storlek/plats av rosorna där blir det alltid överraskningar.
*Humlan*
17-11-2007, 08:59
Önskelistan på rosor är alltid lång...
I år blev det inte alls särskilt mycket gjort, vi har haft och göra med huset, nytt tak och ommålning av fasaden, ny stenlagd infart, nya stenlagda gångar, och så vidare... det mesta av trädgården har varit alldeles upp och ner vänd...
Men nästa år så hoppas jag att en del av drömmarna kan bli verklighet... Drömma är ju som väl är gratis så det kostar inget om det inte blir av...
Jag fick gjort det mesta av mina projekt.Rosor kan manja önskar hur många som helst,men jag håller mig på den lilla skalan 1-5,för så många plantera jag varje år,ja för det mesta.Sedan tillkommer sticklingar om jag ha,rotskott som jag byter till mig,plus några fröplantor.Då blir det fler än 5 rosor i år i alla fall om jag köper nya.
Anna NV Uppsala
17-11-2007, 22:50
Vad kul! Undrar vem det är som tänker plantera mer än 50 rosor nästa sommar? Nog för att jag gjort det något år, men jag har aldrig tänkt så innan...
Jag har faktiskt inte så lång rosönskelista längre. Den brukar hålla sig konstant på runt 10 sorter. Köper jag en ny ros så trillar en ny in på listan, fattar inte...
Mia, zon 3
19-11-2007, 14:46
Jag fick det mesta gjort som skulle göras (fast det mesta är inte "färdigt" än). Räknar med att plantera ca 13-20 rosor, eftersom ambitionen är att inte köpa några alls (vet ju hur det var i år... ingen karaktär alls...)
Önskelistan är än så länge oskriven, men består antagligen av nästan alla sorter som jag inte redan har...
Jag har redan en lång önskelista 2008, men den ändras hela tiden under vintern, vi blir ju ständigt frestade som nu med alla gallicor som Anette visar. Det är så kul med allt funderande och planerande, tror det är det allra roligaste att läsa in och lära om nya sorter, vet ingen trevligare avkoppling
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.