Gick upp eftersom jag inte kunde sova och tog en macka och lite mjölk. Och vad händer ........... jo jag hör ett krasande och tanden har gått sönder . Det var nog så att jag bet på ett vallmofrö ( helt osanolikt ....... ) så tanden spricker ....
Undrar just om Ica maxi ersätter mig ???
Så akta er för nattmackor med vallmofrön , jag önskar att jag legta kvar isängen istället ......
aanderss
17-11-2007, 06:32
nä de var inte kul
Magdis
17-11-2007, 09:36
Åh fyyy vilken otur. Jag har varit med om samma sak två gånger med en hamburgare och en chokladbit. Det blir till att gå till tandläkaren o bygga upp tanden nu då.
Floppy
17-11-2007, 09:50
Åh fyyyy va ont...jag avskyr tandläkaren...så jag lider verkligen med dig nu när du måste gå...
råse-marie
17-11-2007, 10:09
mmmmmm det värsta är att jag precis varit hos tandläkaren och fixat just DEN tanden ....... som nu är trasig igen ..
sm tur är har jag inte det minsta tandläkarskräck bara tandläkarräknings skräck
Magdis
17-11-2007, 10:13
CITAT (råse-marie @ 17-11-2007, 10:09)
mmmmmm det värsta är att jag precis varit hos tandläkaren och fixat just DEN tanden ....... som nu är trasig igen ..
sm tur är har jag inte det minsta tandläkarskräck bara tandläkarräknings skräck
De verkar inte ha gjort nåt vidare bra jobb i så fall. Du kanske kan försöka hävda att du ska få den ordentligt lagad för samma pris du redan betalat! Tanden ska väl för sjutton hålla för en liten macka!
råse-marie
17-11-2007, 10:16
Jo jag ska nog ringa på måndag och skälla Sen får jag väl se vem det blir som får ta på sig ansvaret .... Ica Maxi , tandläkaren eller jag själv
Alphaville
17-11-2007, 17:16
Stackare!! Inget man vill vara med om när man inte kan sova.
Hur gick det sedan? Somnade du eller låg du och tänkte på tanden resten av natten?
Castea
17-11-2007, 17:26
ICA Maxi är inte den som ska ställas till ansvar, utan tillverkaren av brödet (bageriet alltså). Fast som gammal skadereglerare får jag tyvärr säga att det kan bli svårt att åberopa ett bageri:s ansvarsförsäkring, speciellt som det gäller en tugg/bit-skada. Sådana tandskador brukar inte ingå i några försäkringar, eftersom det t o m enligt tandläkarna själva ska vara omöjligt att kunna bita sönder en helt frisk tand. Går tanden sönder genom tuggning/bitning så är den av någon anledning redan försvagad innan skadehändelsen, som i ditt fall - redan lagad. Då tycker jag det är bättre att du vänder dig till tandläkaren och klagar på en dålig behandling. Lycka till.
Aqvakul
18-11-2007, 20:21
Livet är farligt. Nu får man sluta med fast föda. Soppa är föralldel ganska gott, men lite enformigt i längden.
Gossen Ruda
18-11-2007, 20:25
Bland vallmofröna kan ibland dölja sig småstenar, jag har mosat ett par mellan tänderna. Då höll dom men en gång bet jag av en tand med hjälp av ett popcorn. Ett väl poppat sånt, inget opoppat majskorn.
Aqvakul
18-11-2007, 20:28
Äldre tänder blir sköra! Tur att vi biter av tänder ibland så tandläkarna har sysselsättning. Kariesen är ju nästan utrotad med hjälp av fluortandkrämen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.