Lasse Lucidor
Kollar lite begagnade fönster på blocket, man kan få ett stort fönster för någon hundring. Oftast tvåglas...hur påverkas temperaturen i drivbänken av om man har 1 glas, 2 eller 3 glas. Spelar det någon roll. Skall bli kul med drivbänkar i väntan på att man skall få råd till ett växthus.. rolleyes.gif
kompostjord
Hej
Jag vill inte vara någon glädjedödare, men om jag fick göra om det så skulle jag aldrig skaffat mina gammla fönster.
För det första så har jag varit nära att snubbla och få kroppsdelar igenom glaset många gåger.
För det andra är de tunga och klumpiga att hantera.
För det tredje så kan barn och katter skada sig, vår katt hoppade ner från ett träd på ett fönster, visst , det höll, men kunde gått åt helsike.

Jag var på vippen att kasta alla mina glasfönster för att ersätta med plast, billig plast till exempelvis tak på terasser mm.

Kommer nog att göra det i vår, och då kommer jag att få betala på tippen för att bli av med fönstrena.

Är det ett spröjsat fönster kan man räkna med att det droppar in vatten, kanske står det en döende raritet just där dropparna kommer.

Överväg att skaffa plast.
Lasse Lucidor

tack för tipset, det väckte eftertanke,,,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon