Anna NV Uppsala
17-11-2007, 23:03
Jag fick ett skott på en rotskottsbytarträff av något som kallas Agatha-gallican. Den har dykt upp här i trakten i samband med POM-aktiviteter. Ska se ut som Agatha i växtsättet (hmm...) och ha blommor som ser ut som en gallica av något slag. mer vet jag inte. Ska få POMs identifieringsnummer, men det bli man väl inte klokare av. Någon av er som hört talas om Agatha-gallican?
noranettan
18-11-2007, 00:09
Men är det inte den "vanliga" Agathan fast en klon då? I Finland har man fler namn på Agathan om jag har fattat rätt, men vi har ju bara Agatha, som kanske är fler rosor....Har du någon bild? Det skulle vara kul att se hur er klon ser ut.
Anna NV Uppsala
20-11-2007, 22:25
Fast dom som är 'stöttorna' i Uppsalas POM-grupp borde väl ha listat ut det i så fall?
Nej jag har ingen bild, bara en pinne... håll tummar för att den blommar till sommaren!
noranettan
20-11-2007, 22:33
Suzanne Verrier skriver ett ganska långt avsnitt om The Agatha-roses. Men det har du väl redan läst......
Anna NV Uppsala
20-11-2007, 23:05
Jag snabbkikade där nu men vet inte om jag blev så mycket klokare och hur jag ska relatera till min nya pinne. Men det är kul när det är lite mystiskt tycker jag!
noranettan
21-11-2007, 19:45
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.