Inga från Närke
18-11-2007, 10:32
Var ute förra helgen den 10 nov. på promenad med Nemo och som tur hade jag kameran med. De är lite mörka för det var mulet och jag hade inte tid att ställa om kameran för då kunde de försvunnit, de är ju lite skygga. De satt i grannens äppelträd och frossade.
[attachment=9665:2007_11_...ppelträd.JPG] [attachment=9666:2007_11_...ppelträd.JPG]
Ja det var massor av sidensvansar, fick inte med alla på bilden.
Dito Verde
18-11-2007, 11:05
Åh, vad kul att du hade kameran med dig. Ibland ska man ha tur.
Gossen Ruda
18-11-2007, 12:25
Jag har också en liten flock med sidensvansar då och då i mitt äppleträd där en del frukt hänger kvar. Fina fåglar, ser så mjuka ut. Dessutom är deras ringande läte så mjukt och fint.
Krolliljan
18-11-2007, 13:25
Jag såg en flock för några veckor sedan och precis när jag skulle ta ett foto med mobilen kom det ett par på promenad som skrämde bort dem. Visst är de fina.
Myosotis
18-11-2007, 13:37
CITAT (Gossen Ruda @ 18-11-2007, 12:25)

... ser så mjuka ut. ....
Jag har en kompis, också hon vegetarian, som tycker de ser GODA ut....
ängsvädd
18-11-2007, 13:47
Jag tycker också de är helt underbara, fantastiskt vackra, liksom deras läte. Lyckliga dig som fick besök av dem
Jag var precis nere på bryggan och i ett träd vid vattnet satt en hel flock stjärtmesar, dom är så söta tycker jag..
//Mollis
Myosotis
18-11-2007, 15:20
Stjärtmesar är bland det sötaste som finns. Hade också turen att ha ett gäng på besök i trädgården häromdagen, de kom helt nära och tittade på mig med sina små knappögon. Jag har ringmärkt många fåglar men tyvärr aldrig hållit i en stjärtmes. Deras sammanhållning är tydligen så stark att när man fångar en så går de andra "frivilligt" in i nätet. Sen när man har märkt dem och släpper dem efterhand, så stannar de i närheten och håller röstkontakt och väntar tills alla är klara.
Intressant det du berätta om Stjärtmesar,jag har sett de en enda gång i min trädgård,det är nog de sötaste fåglar jag har sett.Även Sidensvansar är fina så lkart,de har inte visat sig här denna höst,alla bär och äpplen var slut och inga rönnbär i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.