Full version: Ryska fröer?
Snigelhatare
Juli S:
CITAT
Sitter hela kvällen framför datan och beställer frön från den ryska marknaden , det finns jättemycket att välja och jätte- jättebilligt !

Finns här någon som kan länka till några sidor på ryska fröer? Gärna med engelsk text, kan inte ryska.
kerstin z5-6
Utmärkt lista -Personen som samlar här högutbildad inom bla botanik
rek!
Berkutekos list
Christer i Falköping
Man får väldigt bra fröer från henne!
Christer.
Jan Lindgren
Hej Kerstin!
Det var inte snällt att tipsa om den ryska frölistan. Den är alldeles för läcker. Nu blir det en massa fröer i alla fall.
MVH
Jan Lindgren
kerstin z5-6
angel_not.gif jamen ska jag vara ensam om att ha beställt för mycket frön då ? crazy.gif
denna var ju bara wow tex ..

Rhododendron redowskianum
Gåsis
Fast visst har det blivit mycket dyrare? För ett par år sedan kostade det 3 dollar, nu 3 euro.

/Åsa
kerstin z5-6
hihi -.. de är väl inte dumma ... nu är ju dollarn nere i 6. 30 ... angel_not.gif
Jan Lindgren
Hej!
Cox påstår att r. redowskianum är praktiskt taget omöjlig att odla. Det är möjligt att man måste bo i Norrland för att lyckas. Den är ju mycket lik R. camtschaticum så det kan ju också vara en sammanblandning av de två arterna. Du får skicka plantor till Cox för idetifikation. Jag ska köpa frö av den så får vi se om den går i södra Sverige.
MVH
Jan Lindgren
kerstin z5-6
hehe .. och med det menar du att jag absolut måst köpa dessa frö ? .. Ja -det måste jag nog

smile.gif
Bara i norrland -låter ju bra det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon