Full version: Träningstips
TEZZ
Jag läste precis om träning här på forumet och undrar om någon kan ge mig ett tips om hur jag ska bli av med min fettmage. Mitt BMI ligger på 19,5 så jag är långt ifrån fet för övrigt. Det är bara min mage som är för stor. Man ka ju ha ett midjemått på max 80 om man är kvinna. Mitt mått ligger på 90 cm. Jag har alltid haft stor mage, men kan inte få den att bli mindreutan att banta men då går jag ju även ner i vikt och kommer på för lågt BMI och ser alltför tanig ut i ansiktet. Kan tillägga att jag är 58 år och tränar regelbundet med stavgång. motionscykling och Friskis och svettis.
greven
Hänger på, jag har ungefär samma problem.
anna_rispan
Hej!

Jag är ingen expert. Men tycker du verkar ha vettig inställning. För har man din kroppsform så blir man ju alldeles benig om man ska banta bort magen. Jag tror helt enkelt att man får acceptera sin kroppsform. Jag har en sån kroppsform som lägger på allt nytt fett runt baken o på låren. Men jag ser inte särskilt fet ut om man tittar på kinderna.

En av mina bekanta har sån där kroppsform som lägger på eventuellt fett på magen och hon har nog inte tipptopp syn på sig själv för hon är mager som en speta ibland. Hon har superfina ben. Har du också det kanske? var stolt över dem i såfall.

Har du kollat din status hos doktorn? Du kanske har jättebra värden ändå? Kolesterol o allt vad man kan kolla upp.

Tänk på blodet o ät nyttigt o motionera för att få stark o glad kropp är mitt tips. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon