Full version: Nu längtar jag
Marina i Hällekis
Känns som det kvittar med vinter i år, efter denna dåliga sommar. no.gif
Nu vill jag bara ha sol i ansiktet och dofta på blommorna! yahoo.gif
[attachment=9695:May19128.JPG]
Gillan
Inte är du ensam om den känslan inte Marina. Men snart vänder det och blir ljusare och då kan vi börja så igen, sen går det fort framåt och innan vi vet ordet av så är det vår igen trostar.gif

För mig har vintermörkret blivit mycket mer uthärdligt sen jag fann Odla. Här läser jag om en massa jag vill göra, träffar likasinnade och planerar massor av saker som jag aldrig hinner med giggle.gif
MariaS
Det är exakt 33 dagar kvar till vintersolståndet. Sen blir det fort ljusare igen yahoo.gif och senär det dags att så tomater och sen är det snart vår och så kommer värmen....
moriana
Usch ja! Här är en till som längtar efter våren. I fredags var det pluggplantbeställning i min trädgårdsodlarförening och när man hade beställt det man ville ha började det klia i fingrarna.
Finns det något roligare än att så och se hur det växer.
upp till kamp
CITAT (MariaS @ 19-11-2007, 11:28) *
Det är exakt 33 dagar kvar till vintersolståndet. Sen blir det fort ljusare igen yahoo.gif och senär det dags att så tomater och sen är det snart vår och så kommer värmen....

Härligt 33 dagar går fort,jag skall så massor av chillipeppar till våren. smile.gif
Marina i Hällekis
Om man önskar något riktigt mycket, så händer det sägs det.
Vill hoppa över vintern och mina snödroppar, höll tydligen med, för nu har de börjat titta upp! bravo.gif
[attachment=9833:Nov22571.JPG]
Betty
CITAT (MariaS @ 19-11-2007, 11:28) *
Det är exakt 33 dagar kvar till vintersolståndet. /...

Betyder alltså att det ska bli mörkare och mörkare för varje dag som går i 33 dar till... alien.gif
Så deppigt! no.gif
Tror jag ska ta och börja smygpynta inför julen naughty.gif behöver ljus i mörkret, ljusgardiner på altanen, ljusslingor i träden... santa.gif
MariaS
CITAT (Betty @ 22-11-2007, 15:47) *
Betyder alltså att det ska bli mörkare och mörkare för varje dag som går i 33 dar till... alien.gif
Så deppigt! no.gif
Tror jag ska ta och börja smygpynta inför julen naughty.gif behöver ljus i mörkret, ljusgardiner på altanen, ljusslingor i träden... santa.gif

Det är klart att det ska pyntas. Här är det nästan dagsljus i trädgården från första advent. Fixar nämligen inte det där med julgran inomhus utan allergiattack och katterna gillar inte att man ställer en massa ljusstakar i deras fönster, så det får bli trädgården som pyntas i år med... bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon