Kathy

TV-programmet "Jackpot" har tittare som ringer in till programmet, får en fråga och förhoppningsvis även svarar rätt på den.

Så, här kommer några frågor:

- I vilket land ligger Venedig? Svaret blev; Spanien.

- Från vilket land kommer Absolut vodka? Svaret blev: Finland.

wacko.gif

MariaS
Ha ha ha ha, tänk vad somliga är "smarta" och lämnar vinsten till nästa... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Kathy
CITAT (MariaS @ 19-11-2007, 12:19) *
Ha ha ha ha, tänk vad somliga är "smarta" och lämnar vinsten till nästa... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

laugh.gif Jaså, är det det de gör?! 000.gif
KURT
Om programmet går i en kommersiell kanal så är det förmodligen arrangerat för att få flera att ringa in .
Kathy
CITAT (KURT @ 19-11-2007, 12:29) *
Om programmet går i en kommersiell kanal så är det förmodligen arrangerat för att få flera att ringa in .

Jodå, programmet går i en kommersiell kanal, och det handlar om att få in pengar......program och program föresten.
"Programledaren" pratar strunt i 2 minuter med inriktningen på att så många som möjligt ska lockas ringa in till programmet (och därigenom bidra med 9,90 per samtal till vinstpotten, eller vad nu summan är) och kanske, kanske vara med i utlottningen om 2000kr om de lyckas svara på frågan de får.
Tezzla
CITAT (KURT @ 19-11-2007, 12:29) *

Du menar att folk ringer in och svarar fel för att de blivit "lejda" att göra det?

Det tror jag absolut inte, däremot tror jag att allmänbildningen hos många svenskar ofta är skrämmande låg. Tyvärr.
aanderss
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
renate
Programmet går i tv 4 kl 11:30 efter Malou,när jag ser/hör babbeltjejen gorma stänger jag av,skitprogram.
KURT
CITAT (renate @ 19-11-2007, 16:37) *
Programmet går i tv 4 kl 11:30 efter Malou,när jag ser/hör babbeltjejen gorma stänger jag av,skitprogram.

Men direktsända program kan ju alltid bjuda på intressanta överraskningar! (notera hur den skånska dialekten försvinner!)
Aqvakul
Fler kanaler har tyvärr unte betytt fler bra program. Man kan ju alltid stänga av TV:n och tjöta lite på odla.nu istället.
Anma
CITAT (aq42 @ 19-11-2007, 18:19) *
Fler kanaler har tyvärr unte betytt fler bra program. Man kan ju alltid stänga av TV:n och tjöta lite på odla.nu istället.

Sant. Dessutom minns jag en tid då helgens tvtablå var full med sådant man ville se men inte hann för att man ville roa sig istället. Nu när jag hellre roar mig hemma i TVsoffan än ute på krogen är det nästan bara usla program på TV.
pejori
jag byter snabbt kanal när spelprogrammen börjar, jag får skavsår i öronen avprogramledarna thumbdown.gif
tyvärr kör alla kanaler spelprogrammen samtidigt, så det är tur att det finns en offknapp tummenupp.gif
Kathy

Har programmet på medan jag pluggar och får höra detta av en som ringer in;

Fråga: Vilken känd konstnär har målat Mona Lisa?

Svar: Carl Larsson.

Ridå. slap.gif
Inga från Närke
CITAT (Tezzla @ 19-11-2007, 12:44) *
Du menar att folk ringer in och svarar fel för att de blivit "lejda" att göra det?

Det tror jag absolut inte, däremot tror jag att allmänbildningen hos många svenskar ofta är skrämmande låg. Tyvärr.

Brukar lyssna ibland och jag tror också att folk blir lite överraskade tyvärr och det slår lite slint när de ska svara för de har tänkt och tänkt på det svar de ska ge på själva huvudfrågan. Men även kunskapen är nog lite si och så också. Men det är väldigt jobbigt att lyssna till dessa programledarna så oftast stänger jag av eller byter kanal.

Tyvärr så är det inte bara TV4 som har dessa program, det är flera för provar man att byta kanal så poppar det upp liknande. Givetvis inte ettan och tvåan förståss.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon