Vi har några stycken klätterväxter.
Klättervildvin sattes i våras så det har inte blivit jättestort än men färgen på sensommaren- hösten är fantastisk.
Vårt
blåregn sattes förra året och har börjat växa ordentligt i år. En mycket charmig växt som jag ska tvinga fram blommor på. Bladverket är trevligt. De kan bli enormt stora. Den ska tydligen stå lite skyddat men vår står mitt i ett blåshål (visserligen i zon1) och trivs utmärkt.
Men båda dessa behöver nog lite utrymme och blir nog lite glesa vid basen så småningom.
Kaprifolen formligen älskar jag. Doften på kvällarna, när den blommar är bedårande.

För att undvika att den blir gles nertill tar jag sticklingar och bygger nerifrån.
Humle har vi med men den rackaren har ju ett rotsystem som är enormt så den har jag tagit upp,delat och satt i krukor.Den växer ju upp fint från basen annars.
Rosenvialen är en favorit som blommar hela sommaren. Den står forfarande kvar där ute, utan blommor men hyfsat grön.
Bokharabindan som vi har nu är jättefin men den får man tukta så att den inte tar över.
Vi satte
murgröna för att den är just vintergrön, men den växer dåligt här hos oss.
Vad jag inte har är en
klätterros. Det kanske hade varit ngt för dig