Full version: Måla fondvägg
Stinis
Om ett par veckor flyttar vi in i vår nya lägenhet. smile.gif Det mesta behöver göras om. Tänkte börja med sovrummet med en fondvägg i någon brun färg och de andra väggarna beiga. Funderar på nyanserna Mullvad, Lera, Torv och Cappuccino. Någon som har målat med dessa färger? Kanske någon som kan bifoga en bild och lätta min beslutsångest?
Wilmer
-fear-.gif

Tröttnade på brunt efter 70 -talet, så jag kan inte ge några smakråd där inte happy.gif

Wilma
Alba
Ett litet tips är att gå in på tex Boråstapeter. Här kan du provtapetsera ett rum och eftersom du ska måla kan du ju använda en enfärgad tapet i den färg du tänkt. Man kan även lägga in fondvägg.

Färgnyanserna du nämner är ju varma jordiga och kommer att bli snyggt.

Om du googlad på tapeter hittar du fler firmor där du kan "provtapetsera"
vindspel
Skulle okså rekomendera en tapet.....en brun som har diskret mönster och lite glimm i sig.......
kan visa den jag har i stora rummet..inte så brun men det finns säkert i andra nyanser....och så finns den i vit också...men jag har en vit till som det bara är lite silver i så det inte ska bli så rörigt på väggarna.

Om du ska måla som du sa så finns det färg man stryker på efteråt så det blir glansigt....
skogstroll
CITAT (Stinis @ 19-11-2007, 19:09) *
Om ett par veckor flyttar vi in i vår nya lägenhet. smile.gif Det mesta behöver göras om. Tänkte börja med sovrummet med en fondvägg i någon brun färg och de andra väggarna beiga. Funderar på nyanserna Mullvad, Lera, Torv och Cappuccino. Någon som har målat med dessa färger? Kanske någon som kan bifoga en bild och lätta min beslutsångest?

Jag hade Alcros nyans Capuccino på mina väggar i min förra lägenhet. Jättefin nyans verkligen. Nu funderar jag mest på en väggschablon, roliga på denna sajt http://www.schablononline.se/
160kvm stort hus
Tack för tipset om schabloner!! ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon