HannaLisa
vilken är er favorit blomsterbutik/handelsträdgård?
Har ni något smultronställe?
upp till kamp
Zetas i Segeltorp/kungenskurva.
Christina i Taxinge~
Löta i Ärla utanför Eskilstuna - en dröm för oss som älskar rosor!
Men där finns stort utbud av övrigt också.
Krolliljan
Horsabäcksperenner är ett smultronställe för mig.[attachment=9727:flower_010_03.gif]
Myosotis
Backagårdens trädgård i Finja för att där är så mysigt. Brukar köra dit på försommaren, men nu var jag där igen för ett tag sedan för att hämta mitt äppelträd "Elise"!
Rossi
Åbergs i Öja utanför Ystad.
Trädgårdspaletten i Malmö.
aanderss
Gillar norvidinge handelsträdgård
Wilmer
Nisses växter i Uddevalla gillar jag skarpt. Så har vi Restad trädgårdar i Vänersborg, de brukar ha massa roliga chilisar, pelargoner och Fuschier bl. a. De har ett lite ovanligare sortiment än "blomsterhallen" för att fatta mig kort. Driver upp själva och står i.

WIlma
Gita
CITAT (upp till kamp @ 19-11-2007, 19:17) *

Ja, Zetas för inspiration och för dom har underbar mat i sin lilla restaurang, handlar dock inte mycket där på grund av priserna, sen tycker jag om Åsby Trädgård och Plantmarknaden i Lindesberg. Handlar gör jag ganska mycket på Blomsterlandet och
Plantagen, växtkvalitén är lika bra där som på alla andra ställen, priset mycket bättre, men miljön är ju ganska torftig.
Gita
Eva-Helene
Handelsträdgården i Bjurholm. Bra växtutbud, trevlig personal!
HannaLisa
Zeta är ju överlägset populärast, men finns det någon som kan mäta sig med dem?
Felicia
CITAT (Eva-Helene @ 19-11-2007, 20:01) *
Handelsträdgården i Bjurholm. Bra växtutbud, trevlig personal!

Då måste jag kanske kolla där nångång, är ju inte så himla långt härifrån typ 18-20 mil och så har man ju alltid ärenden till Umeå rolleyes.gif
Annars brukar jag åka till Handelsträdgården i Stensele, där finns mycket men i våras hade dom slut på äppelträd när jag skulle köpa, trist för vi hade redan grävt gropen där den skulle stå crying.gif Men gropen är ju kvar så till våren ska jag vara snabb som attan yes.gif
Snigelhatare
Rödbo plantor. Ligger mellan Göteborg och Kungälv. De har MYCKET perenner. Och annat också. Kunnig personal. Absolut favorit som slår annat med hästlängder.
krellus
Zetas i kungenskurva utanför Stockholm samt Fredrikssons i Harg.
MariaS
Vet jag vad jag eller mina kunder vill ha, så är det Essunga plantskola som gäller (endast grossist). De är också väldigt kunniga och duktiga vid tveksamheter.

Men är man bara ute för att "schoppa", så hittar man mycket kul På Lidens i Lidköping. Då kan man få lite kaffe och diskutera det mesta om växter på samma gång.
Dito Verde
CITAT (Snigelhatare @ 20-11-2007, 00:11) *
Rödbo plantor. Ligger mellan Göteborg och Kungälv. De har MYCKET perenner. Och annat också. Kunnig personal. Absolut favorit som slår annat med hästlängder.

Skulle precis skriva exakt så. tummenupp.gif
AnnammA
Raskarums Rosenplantskola i Skåne, på Österlen, närheten av S:t Olof.
Det är en fröjd att komma dit och känna doften redan på gårdsplanen, och sedan få gå och strosa bland deras fält med rosor i blom.(Man ska då alltså komma under blomstersäsongen...)
Exemplaren de säljer är fina krukade ex till bra pris, och dessutom är personalen(Ingela&Ingvar) både trevliga och kunniga.
Betty
Så avis jag blir på er som har favvoplantskolor att åka till... Min favorit, Norrbottens största gardencenter Björsby Handelsträdgård såldes till Blomsterlandet i våras -cry-.gif
Får lov att vänja mig vid att åka 4 mil till Boden eller 5 mil till Piteå i fortsättningen om jag vill ha tag på annat än Blomsterlandets utbud -cry-.gif
HannaLisa
någon som har fler favoställen närmare göteborg kanske? som man kan besöka..
HannaLisa
puff puff
Hannele
CITAT (upp till kamp @ 19-11-2007, 19:17) *

Där är allting dubbelt så dyrt som i Göteborg. blink.gif
Wilmer
Mitt favvoställe i göteborg är botaniskas butik. Där finns roliga fröer och plantor i alla fall under den varmare årstiden. Annars har jag ingen koll på Göteborg, men har varit på Plantagen där. Ingen favorit dock tongue.gif

Wilma
Anma
CITAT (Hannele @ 22-11-2007, 20:29) *
Där är allting dubbelt så dyrt som i Göteborg. blink.gif

Men bor man nära Zetas blir det ännu dyrare att ta sig till gbg... smile.gif
krellus
CITAT (Anma @ 22-11-2007, 22:43) *
Men bor man nära Zetas blir det ännu dyrare att ta sig till gbg... smile.gif

rotfl.gif Helt rätt...
Visst, det är säket lite dyrare än många andra ställen men det är ju dessutom en fin miljö att gå runt i och "fiket" är trevligt på sin kulle/höjd.
kerstin z5-6
Björsby Handelsträdgård var fin .. synd att den försvann-Över kvarken-i Finland finns Blomkvists plantskola den gillar jag skarpt.
60 mil över haparanda från mej sett. Färjan är tyvärr ännu väldigt dyr
Särkän Perennataimisto, några mil norr från Blomkvists - har ett enormt utbud av lite ovanligare buskar träd men fa. ovanliga perenneroch ROSOR .. Nils tex smile.gif
Rydlinge plantskola är bra och välskött med intressant sortiment -Skellefteå
Lilla Birka
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 19-11-2007, 19:21) *
Löta i Ärla utanför Eskilstuna - en dröm för oss som älskar rosor!
Men där finns stort utbud av övrigt också.

Instämmer. Absolut värt en omväg!
tettan
mobackes i bollnäs, jättemysigt, det tar timmar för mej att komma igenom där
renate
Bengtssons Handelsträdgård Utmarken utanför Halmstad,diverse plantskolor i Skåne när jag är där gärna med rosavdelning,Cedergrens i Råå,Flora Linnea,
EKLO
Bellevue handelsträdgård i östra Göteborg är en udda rolig plats, när allt annat köpts upp av storföretagen.

Eklo
zaaritha
Öbergs i Varnhem.
Krolliljan
CITAT (renate @ 14-12-2007, 14:53) *
Bengtssons Handelsträdgård Utmarken utanför Halmstad,diverse plantskolor i Skåne när jag är där gärna med rosavdelning,Cedergrens i Råå,Flora Linnea,

Ja på Bengtssons har det blivit köpt en del. yes.gif blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon