Jag efterlyste tidigare här i forumet lite åsikter ang Ipod eller Mp3. Efter lite funderande blev det en MP3. Modellen heter CREATIVE ZEN V PLUS. Den kostade 990:- på Siba. Glad i hågen installerade jag mjukvaran på min dator för att sedan ladda upp batteriet som skulle ta sex timmar att få fulladdat. Klockan åtta i går kväll var den klar att börja använda. Jag tog fram den medföljande knapphändiga snabbmanualen och började med att ställa in tid och språk. Sedan försökte jag ställa in radiokanalerna utan att lyckas. Jag tänkte att jag i alla fall ska föra över lite musik som jag kan att lyssna på följande dag. Det gick bra men sedan när jag skulle skicka över en ljudbok som jag lånat på biblioteket blev jag alltmer frustrerad. Det funkade inte. Till sist kunde jag inte ens öppna MP3spelaren. Jag försökte hitta ett felsökningschema men det fanns inget. Jag satte i den medföljande skivan men allt som fanns där var på engelska, jag är inte så bra på engelska facktermer att jag orkade läsa igenom det. Jag fattade ändå inget. Klockan hade hunnit bli kvart över ett på natten när jag gav upp. Jag kunde inte somna med all den ilskan jag hade i mig förrän närmare morgonen. Som tur var skulle jag inte arbeta förrän senare så jag åkte till Siba och berättade om mitt problem. Där fick jag en ny spelare som jag nu har satt på laddning i sex timmar.
Jag ringde upp supporten och bad om en svensk manual men det fanns ingen så här sitter jag nu med en jättefin spelare som jag knappt vågar /kan använda, tänk om den lägger av igen. Jag kan ju inte komma tillbaka med ännu en spelare. Fortsättning lär följa.......