Full version: MP3-spelare
TEZZ
Jag efterlyste tidigare här i forumet lite åsikter ang Ipod eller Mp3. Efter lite funderande blev det en MP3. Modellen heter CREATIVE ZEN V PLUS. Den kostade 990:- på Siba. Glad i hågen installerade jag mjukvaran på min dator för att sedan ladda upp batteriet som skulle ta sex timmar att få fulladdat. Klockan åtta i går kväll var den klar att börja använda. Jag tog fram den medföljande knapphändiga snabbmanualen och började med att ställa in tid och språk. Sedan försökte jag ställa in radiokanalerna utan att lyckas. Jag tänkte att jag i alla fall ska föra över lite musik som jag kan att lyssna på följande dag. Det gick bra men sedan när jag skulle skicka över en ljudbok som jag lånat på biblioteket blev jag alltmer frustrerad. Det funkade inte. Till sist kunde jag inte ens öppna MP3spelaren. Jag försökte hitta ett felsökningschema men det fanns inget. Jag satte i den medföljande skivan men allt som fanns där var på engelska, jag är inte så bra på engelska facktermer att jag orkade läsa igenom det. Jag fattade ändå inget. Klockan hade hunnit bli kvart över ett på natten när jag gav upp. Jag kunde inte somna med all den ilskan jag hade i mig förrän närmare morgonen. Som tur var skulle jag inte arbeta förrän senare så jag åkte till Siba och berättade om mitt problem. Där fick jag en ny spelare som jag nu har satt på laddning i sex timmar.
Jag ringde upp supporten och bad om en svensk manual men det fanns ingen så här sitter jag nu med en jättefin spelare som jag knappt vågar /kan använda, tänk om den lägger av igen. Jag kan ju inte komma tillbaka med ännu en spelare. Fortsättning lär följa.......
Alba
Kunde ha varit jag som skrivit ditt inlägg. rotfl.gif
Jag köpte en billig MP3 när en kedja öppnade och hade extrapris, med tanke på att lyssna på ljudböcker.
En liten, liten manual följde med så jag var tvungen ha förstoringsgals för att kunna se bilderna. Givetvis var den på engelska.
Till sist fick jag in början av en bok.........men man komemr inte långt med bara början. Jag gav upp.
Jag fixade det bara inte så nu ligger spelaren där och skäms.
Gillan
rotfl.gif , Jaha, och att det lika gärna kunnat vara jag också är det nog en del som kan skriva under på. Jag har ingen köpt, och efter vad jag ser här är det lika bra jag låter bli innocent.gif

Men Alba! Visst är det väl lite synd om din, att den är tvungen att ligga nånstans och skämmas giggle.gif
Bee
Här är en till som fått'et och inte förstått'et wink.gif
Förrförra julen fick jag en tjusig iAudio (den var inte billig visade det sig). Jag begriper mig inte på den! Och manualen (på engelska naturligtvis) är skriven för den som har haft mp3 tidigare och bara vill veta var man hittar funktionerna - inte så användbart för mig alltså. Min telefon är sååå mycket enklare! Varför måste dom göra grejerna så krångliga? Har i och för sig sett att iPod har väldigt enkla och begripliga menyer - tom jag förstår - men nu sitter man här med en oanvändbar mp3 sad.gif

KURT
Jag vet inget om dessa apparater, men generellt så läser folk alldeles för mycket manualer i onödan, de är sällan skrivna så att man förstår något. Det första man skall göra är att TVINGA de som sålt den att demonstrera hur den fungerar, sedan skall man våga att prova sig fram mycket mera, inget går sönder av att man trycker på knappar som är avsedda att trycka på!
Bee
CITAT (KURT @ 20-11-2007, 15:08) *
Jag vet inget om dessa apparater, men generellt så läser folk alldeles för mycket manualer i onödan, de är sällan skrivna så att man förstår något. Det första man skall göra är att TVINGA de som sålt den att demonstrera hur den fungerar, sedan skall man våga att prova sig fram mycket mera, inget går sönder av att man trycker på knappar som är avsedda att trycka på!

1. Det hade inte hjälpt mig mycket om min man fått instruktioner i affären när han köpte den till mig smile.gif (han begriper inte heller hur den funkar).

2. Det som går sönder är tålamodet! När man knappar å knappar och inte hittar tex VAR man ställer in radiokanalerna eller var/hur man ordnar spellistan - är det för krångligt så vill man inte fortsätta.
herkules
CITAT (KURT @ 20-11-2007, 15:08) *

jag tycker att folk läser för lite manualer!
oftast finns det svenska manualer att tanka hem på nätet, om inte så ska stället där man köpt grejen kunna skaffa fram en.

CITAT (Rosmarin @ 20-11-2007, 13:15) *
Jag efterlyste tidigare här i forumet lite åsikter ang Ipod eller Mp3. Efter lite funderande blev det en MP3. Modellen heter CREATIVE ZEN V PLUS. Den kostade 990:- på Siba. Glad i hågen installerade jag mjukvaran på min dator för att sedan ladda upp batteriet som skulle ta sex timmar att få fulladdat. Klockan åtta i går kväll var den klar att börja använda. Jag tog fram den medföljande knapphändiga snabbmanualen och började med att ställa in tid och språk. Sedan försökte jag ställa in radiokanalerna utan att lyckas. Jag tänkte att jag i alla fall ska föra över lite musik som jag kan att lyssna på följande dag. Det gick bra men sedan när jag skulle skicka över en ljudbok som jag lånat på biblioteket blev jag alltmer frustrerad. Det funkade inte. Till sist kunde jag inte ens öppna MP3spelaren. Jag försökte hitta ett felsökningschema men det fanns inget. Jag satte i den medföljande skivan men allt som fanns där var på engelska, jag är inte så bra på engelska facktermer att jag orkade läsa igenom det. Jag fattade ändå inget. Klockan hade hunnit bli kvart över ett på natten när jag gav upp. Jag kunde inte somna med all den ilskan jag hade i mig förrän närmare morgonen. Som tur var skulle jag inte arbeta förrän senare så jag åkte till Siba och berättade om mitt problem. Där fick jag en ny spelare som jag nu har satt på laddning i sex timmar.
Jag ringde upp supporten och bad om en svensk manual men det fanns ingen så här sitter jag nu med en jättefin spelare som jag knappt vågar /kan använda, tänk om den lägger av igen. Jag kan ju inte komma tillbaka med ännu en spelare. Fortsättning lär följa.......

här finns svensk manual till din mp3
http://www.bruksanvisningar.net/bruksanvisning.asp?ID=696
herkules
CITAT (Bee @ 20-11-2007, 14:58) *
Förrförra julen fick jag en tjusig iAudio (den var inte billig visade det sig). Jag begriper mig inte på den! Och manualen (på engelska naturligtvis) är skriven för den som har haft mp3 tidigare och bara vill veta var man hittar funktionerna - inte så användbart för mig alltså. Min telefon är sååå mycket enklare! Varför måste dom göra grejerna så krångliga? Har i och för sig sett att iPod har väldigt enkla och begripliga menyer - tom jag förstår - men nu sitter man här med en oanvändbar mp3 sad.gif

kolla här då, kanske du blir klokare på din iAudio:
http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...threadid=494971
eller här borde du kunna få hjälp:
http://www.iaudio.se/
Ciczi
CITAT (Bee @ 20-11-2007, 14:58) *

HAr också en Iaudio och den är den bästa spelaren jag haft. Manualen har jag aldrig läst men den fungerar lika bra ändå.

Min ser ut som på bilden men är svart istället för röd.

Ciczi
TEZZ
Fortsättning på MP3-spelaren.

Jo, nu börjar det lossna. Jag ringde upp affären där jag köpt apparaten. Jag var riktigt sur och bad om en demonstration av spelaren men det kunde dom naturligtvis inte ge mig men jag fick ett telefonnummer med support. Det var ett utlandsnummer. Jag blev helt förskräckt och sa att jag naturligtvis inte kunde ringa till utlandet. Affären tröstade mig med att det var support även på svenska. Så långt var det väl bra men jag såg framför mig en skyhög telefonräkning. Man brukar ju få sitta och vänta ett bra tag innan det blir ens tur. Jag påtalade detta för personalen i butiken och då fick jag ett svenskt nummer som jag kunde försöka med men dom gav mig inga större förhoppningar.
Jag ringde upp och fick prata med en väldigt trevlig kille som lovade att skriva ihop lite anvisningar och sedan skicka dom till min e-postadress. Negativ som jag var just då tänkte jag att det säkert bara var tomma ord men efter några timmar kom e-posten.
Han hade klart och tydligt skrivit ner det viktigaste för att komma igång och det funkade. Jag fick även löfte om att återkomma när jag behövde mera hjälp. Nu har jag ägnat mig åt min MP3spelare åtskilliga timmar och lärt mig en hel del. bravo.gif
Man kommer långt med envishet har jag än en gång fått erfara. Nu kan jag lyssna på mina ljudböcker när jag är ute och joggar.

Bee
Rosmarin: Grattis! Det är precis så man vill att kundsupport skall fungera!

Herkules: Tack för länken till iAudio.se ! Får gå hem och plugga in mp3an och se om det blir bättre med färskare mjukvara. Användarmanualen ger jag som sagt inte mkt för.

Ciczi: Min ser likadan ut som din då - svart och grå. Väldigt snygg och behändig. iAudio2 tror jag den heter.

Den skall nog få en chans till. Ett litet irriterande minus var med i paketet jag fick: de fina hörsnäckorna med det fina ljudet visade sig vara - nickelhaltigt! Jag trodde inte sånt var tillåtet men mina öron reagerade på dom på exakt samma sätt som när jag stoppar in nickelhaltiga örhängen i öronen. Det vara bara att byta ut mot Koss (inte "the plug", dom vanliga). Inte lika bra ljud men jag slipper klådan och utslagen.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon