malin72
jo efter att haft 45 cm snö så börjar det nu töa!!! och kolla vad som kom fram giggle.gif dom har nog inte fattat att det är vinter och snart dec månad whist.gif kan säga att jag skrattade en hel del när jag halkade gemon blöt snö för att komma fram till dom här var tvungen att visa er rotfl.gif
[attachment=9760:blandat_07_455.jpg] en av mina pastellfärgade lupiner(nog för att dom blommar länge men giggle.gif )
[attachment=9761:blandat_07_457.jpg] ja här är på det andra stället jag har dom och här har den gjort knopp, tror ni den kommer slå ut flirting.gif )
[attachment=9762:blandat_07_456.jpg] en bit bort ligger allt jag kastat för i år och där står denna ringblomma och blommar rotfl.gif
Wilmer
Härligt! Tala om lååång säsong!!

Wilma
Alba
Ur led är tiden.....men man blir lite uppiggad när man ser dessa små tappra som söker solen.
Gillan
rotfl.gif , jadu malin, de där blomstren, de blir man aldrig riktigt klok på giggle.gif . Jag var tvungen att kika efter riktigt noga ute för att se om det fanns nåt ovanligt som stack upp hos mig med? Men näääe då. Fast du har ju haft ett "skyddande snötäcke", kanske kan vara det som gör det shy.gif
LindaLunda
wub.gif men... vad härligt!
Linda
Marina i Hällekis
Jag skrev i går, att det kändes som vintern kvittar i år, det verkar som det finns botaniska själar som känner lika dant! laugh.gif

Såg en annonser om både svenska tulpaner och semlor, så det kanske är vår, vintern kanske bara var en mardröm.

Finns hopp ôm ett, om int annat
skogstroll
Klimatförändring kanske flirting.gif
Lady Hamilton
rotfl.gif Ja du Malin.............Du har nog inte helt lyckats med "uppfostran" av dina Lupiner a0a.gif
Inga växter "växer" nu mera här hos mig utan alla sover sina vintersömner nu. Ett tips till dig kan vara att du sjunger lite julsånger för dina växter, så att de somnar giggle.gif Om det inte hjälper är det bara att ställa ut en CD-spelare som spelar julsånger på högsta volym något dygn................Antingen somnar växterna eller................
shy.gif så blir du vräkt för störande av nattfriden av grannarna
Betty
Så fint Malin, härligt med lite sommarfägring mitt i vintermörkret! tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
naaaw så gulliga , och fina . under denna årstid blir man även glad när ogräset blommar tummenupp.gif

blir jätte glad om ett ogräs blommar nu . har själv inte sett vad som blommar ute . men ringblommor och primula och julrosor har jag sett .
vindspel
Mina spanska sippor är på väg upp ohmy.gif de kommer ju att frysa ihjäl.....Kanske skulle ta in dem och leka sommar biggrin.gif
Aqvakul
Härligt. Då finns det hopp om ännu en vår!
Wilmer
Jag var på lotten i dag för att lämna grejjor. Hade med kameran ifall jag skulle hitta något att fota. Hittade bara två små bruna slemmiga varelser. De fotade jag inte whistling.gif med kameran i alla fall..Hrm..

Wilma

malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 20-11-2007, 15:08) *
rotfl.gif Ja du Malin.............Du har nog inte helt lyckats med "uppfostran" av dina Lupiner a0a.gif

giggle.gif jaha du ja vi får väl se hur det går för er då.....finns ju några som ska få frön :whist:att dina sover det fattar man ju, du börjar ju med julsångerna innan snön ens kommer santa.gif a0a.gif

CITAT (Betty @ 20-11-2007, 15:11) *
Så fint Malin, härligt med lite sommarfägring mitt i vintermörkret! tummenupp.gif

ja det hjälper till lite i höst deppet för ett gott skratt hade jag (grannarna kikade lite konstigt på mig) flirting.gif

[quote name='Gillan' date='20-11-2007, 13:59' post='705374']
. Jag var tvungen att kika efter riktigt noga ute för att se om det fanns nåt ovanligt som stack upp hos mig med? Men näääe då.

jo som sagt vi får väl se om ni har blommande pasteller nästa vinter då tummenupp.gif giggle.gif

hm vad konstigt det blev när jag skulle citera flera g.gif vad gjorde jag för fel tro dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon