Eva i Skåne
27-07-2003, 22:15
Hur får de pionerna att växa så rakt? Jag såg inte ett enda stöd

.
Jag har buskstöd kring mina och höjer upp dem allt eftersom plantan växer. När sen blommorna blir stora och tunga så nog fasen hänger de i alla fall
Eva i Norrköping
27-07-2003, 22:36
Jag såg programmet, men det jag tänkte mest på var att det var ett inslag som de ju visade förra året...! Känns ganska trist, att de kör med gammal skåpmat, det verkar inte som om SVT lägger några större resurser på Gröna Rum, vilket är konstigt tycker jag, med tanke på att det väl är ett ganska populärt program - eller är det inte det längre?
Jag reagerade åxå på dessa raka pioner! Jag har pionstöd till mina och visst hänger de av tyngden när de blommar...
Håller med dej Eva i N-köping, trist med repris... tror nog att programmet fortfarande är populärt men kanske något mindre poppis mitt i sommaren om vädret är riktigt vackert! Jag kom nästan inte ihåg att gå in och titta!
Om jag minns rätt så pratade pionodlaren om att den och den sorten hade kraftiga stjälkar...Han kanske hade odlat fram så starkstjälkiga exemplar att de lyckades hålla sig uppe av egen kraft?
Mina pioner blommade fint, (men på svaga stjälkar tyvärr) men helt plötsligt blev knopparna bruna och de ruttnade. Kanske berodde på det massiva regnandet. Som i sin tur borde utesluta att knopparna torkade bort....

Synd på så rara ärter iallafall...
Om "gammal skåpmat" består av pelargoner och pioner, får de gärna visa det hur ofta som helst. Och varför skulle inte Gröna Rum bestå av repriser i juli, när bästa sändningstid på lördagen består av buskis från 70-talet och söndagen av Fleksnes? Och minst 50% av resterade utbud verkar vara just repriser?
Även det föregående reprisprogrammet om tre trädgårdar i Europa tyckte jag var en höjdare! Men man har kanske inte så stora fordringar i julivärmen?
Gossen Ruda
28-07-2003, 18:12
Mina pioner har jag tröttnat på . Visserligen är det artigt att buga sig men nån måtta får det vara. Är inte förtjust i växter som kräver stöd.
Beträffande Gröna rum så behöver nog även Gunnel lite semester. Programmen görs ju löpande över säsongen så någon längre ledighet går inte att passa in. Gör mig inget, då slipper man passa varje onsdag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.