Full version: Digetaltv
Fera
Vi har nu haft digetalTv några månader. Vi har ett telia "bredband" inkl. digetaltTV- anslutning. Visst har vi fått massor av kanaler, tex. TVåre. I helgen fanns det något där för första gången som visades. REKLAM! Men annars vad har vi som konsument för fördelar av digetal TV. När vi startar tar det några minuter, ibland försvinner bilden, några minuter, ibland fattas det lite på bilden. Såg ett dobido som blev aldeles förstört av att ord föll bort. Inte bara ett här och var utan kanske vart tionde ord, dessutom såg Clabbe ganske hemsk ut när han stelnade till lika ofta, ja inte bara Clabbe utan alla medverkande. En gång tog det 25 minuter att få på Tv´n!

Vi har ringt och talat med telia, första gången sa de att de skulle kolla om det var något som störde. Tv´n blev bra. Jippi, sa vi den vecka som det varade. Vi ringde för ca en vecka sedan, då kunde de tänka sig att koma hit och kolla. 300:- + timavgift på x hundra kronor skulle det kalaset kosta! Om det var telias fel skulle vi slippa betala. är inte så teknisk så jag kan kolla att det fel han säjer verkligen är det!

Hur har ni det? Några problem med era TV-motagningar ?
Felicia
Vi har Viasat via parabol och det funkar bra. Kan bli på vintern att man (= min man) måste klättra upp och borsta bort snö ibland men det går ju bra, tycker jag naughty.gif
aanderss
har boxor o de går bra har en 30 kanaler
Gossen Ruda
Provade bredbandstv för ett tag sen. Gratis i ett år men stängde av skiten efter nån vecka. Bluddrigt tal ibland, fryst bild och andra störningar fick mig att tröttna i förtid. Har nu vanlig digitalbox och antenn, fungerar mycket bättre. Ibland försvinner synkroniseringen mellan bild och ljud men det är bara att byta kanal och tillbaka igen så funkar det.
lena:-)
VI har Kabelvision/Tele2 eller vad det nu kallas. Dåligt vill jag påstå att det fungerar.
Vill man se på lokalTv måste man titta på "vanlig" tvsändning och då får man slå av digitalboxen, mecka med den vanliga fjärrkontrollen..och vips så har halva Västnytt passerat.

Det tar jättelång tid att växla kanalerna!
Ljudet får man reglera med bägge fjärrkontrollerna för att det ska bli bra!
Det går inte att ha textrad via TextTv för då får du ingen bild bara textraden.

Jag kan inte hitta nåt positivt inte ens bilden för jag har en skrapplig TV och inte tänker jag köpa en ny bara för att jag ska få nåt mer att reta mig på. Jag som gillar "teknik" egentligen.
( fråga mig inte vad jag gillar trådlöst nätverk rtfm.gif )
MariaS
Hej lena:-) vad gillar du trådlöst nätverk.... giggle.gif

Nej skämt åsido. Bredbandstv har väl inte kommit lika långt som satellit och box. När jag skaffade parabol för sådär en 15 år sedan, var det samma problem där.
Lever fortfarande med Viasat och kompletterar med Boxer. Provade telias bredbandstv i några dagar, men de får nog återkomma om några år, när deras barnsjukdomar har gått över.

Det är ju alltid så här med ny teknik, den behöver en inkörningsperiod, fast man kan ju tycka att den redan borde vara gjord nu när hela sverige är digitalt. Mitt råd är: skaffa en boxer och be era bredbandleverantörer återkomma när de löst problemen.
Fast när jag tänker efter, säger man till bredbandsoperatören att man skaffat en box och ber dem återkomma, så kanske det blir som för Fera, det fungerar som det ska. Förhopningsvis längre än en vecka...
estet
Tackade ja till paketet med bredband & digitaltv per tel. men det visade sig att det inte funkar här...Ingen förlust m andra ord!
Haft Boxer sen länge.
skogstroll
Funkar bra (med Boxer) så länge jag inte använder Telias som är kopplad till bredbandet. Det tar tusen år att starta tv:n... dåligt...
Magdis
Vi har antennförstärkare, annars skulle vi nog inte få nån bild alls. Grannen har fixat sin antenn själv och vi har sett hur han har hissat upp den högre och högre. Jag brukar säga att jag behöver ingen åskledare så länge vi har grannens antenn. ninja.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon