Magdis
Jag skulle vilja göra så att mina digitala bilder öppnas med ett annat program än det gör nu när man dubbelklickar på dem. Det går ju att högerklicka och välja "öppna med" för varje enskild bild, men jag skulle vilja ändra så att alla bilder automatiskt öppnas med visningsprogrammet för bilder och fax istället för med Adobe ImageReady som det gör nu. Går det att fixa?
*Stintan*
Om du högerklickar på bilden och sen "öppna med" sen längst ner så står det välj program där kan du klicka i vilket program u vill och så finns det en liten ruta du kan bocka i för att bilderna alltid ska öppnas med ditt valda program
Magdis
Tack tack tack Stintan!! thanks.gif
*Stintan*
vassego flirting.gif
Alba
Jag har Photoshop installerat men kör nu Paint Shop Pro som bara ett prov 1 månad.
Nu öppnas alla bilder direkt i PSP, vilket jag inte vill.

Kan man ändra på en hel mapp så att alla bilder i mappen öppnas i Photoshop ?
Det blir ju ett jättejobb om jag måste hägerklicka och välja för varje bild.
*Stintan*
Kan du inte bara öppna photoshop och sen klicka var som helst på skärmen så kommer hela bildmappen upp o då klickar du bara på den bild du vill jobba med. Så gör jag. smile.gif

Alba
Jaaaaa.........visst fungerar det så. Åh så duktig du är. Nu vet jag vem jag ska fråga när jag har problem med Photoshop.
Stintan....en rose.gif till dig.
Annis1
Eller tryck på:
Start-knappen
Kontrollpanelen
Verktyg (i överkanten)
Mappalternativ
Fliken Filtyper
Markera den filtyp som du vill ändra "öppningsprogram" för
Tryck på "Ändra" och markera vilket program som den filtypen ska öppnas med.
Detta gör att alla filer av den speciella typen öppnas med det program du valt

Annis1
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon