|
Biggan_
21-11-2007, 12:50
Jag tror att du kommer att försöka några gånger för att se om du kan överlista din fot, men det kan du troligen inte!
1. Sitt ner, lyft din högra fot ifrån golvet och cirkulera den medurs.
2. Nu, medan du gör det, skriv siffran "6" i luften med din högra hand.
Din fot kommer att ändra riktning!
Jag sade ju det ..... och det finns ingenting du kan göra åt det!
Myosotis
21-11-2007, 12:54
Jag kan! [attachment=9795:jagkan.gif]
aanderss
21-11-2007, 13:02
jag kan med
Lätt som en plätt! ..om man fuskar lite och börjar skriva 6.an från slutet, alltså... Nä, jag får väl erkänna att jag fick träna lite innan jag kunde.
Biggan_
21-11-2007, 13:02
CITAT (Myosotis @ 21-11-2007, 12:54)  Jag kan! [attachment=9795:jagkan.gif] Kan du! Hihi! Undrar hur många som sitter och gör denna övning nu?
CITAT (Biggan_ @ 21-11-2007, 13:02)  Kan du! Hihi! Undrar hur många som sitter och gör denna övning nu? Jaaaaag, och det gååååår inte  , jag tror inte på er som säger att ni kan  ........okej, ska försöka hundra ggr till......återkommer
Felicia
21-11-2007, 13:15
CITAT (Gillan @ 21-11-2007, 13:08)  Jaaaaag, och det gååååår inte  , jag tror inte på er som säger att ni kan  ........okej, ska försöka hundra ggr till......återkommer Samma här, går icke... försöker jag med hundra ggr till
Sailor Pluto
21-11-2007, 14:02
Nääää! Det här är ju helt galet " Ungefär som den där lilla övningen när man ställer sej med hela ena sidan av kroppen mot en vägg (man måste trycka hela ex. högra sidan mot väggen, ben, överkropp, rubbet). Sedan försöker man lyfta det vänstra benet, alltså det som inte är tryckt mot väggen. Vad händer? .
Sailor Pluto
21-11-2007, 14:19
CITAT (Floppy @ 21-11-2007, 14:08)  Man tippar....det går inte att hålla balansen....  ...klarade inte heller att skriva siffran 6 och snurra på benet....jag tänker inte prova 100 gånger till...då får jag sån träningsverk i benet av allt lyftande och jag måste på jobbet i morgon...  Visst är det häftigt ? Det finns risk för träningsvärk här också, måste ju klara av att rita sexan utan att foten tokar sej...
Jag kunde också göra det men om jag fortsatte lite längre så ändrade foten riktning till slut.
Eva i Skåne
21-11-2007, 14:55
Vilken galen grej Min fot bytte riktning bara jag lyfte fingret för att börja med sexan
Aqvakul
21-11-2007, 14:59
Min arbetskamrat kom in på rummet och undrade om jag mådde bra!!
CITAT (aq42 @ 21-11-2007, 14:59)  Min arbetskamrat kom in på rummet och undrade om jag mådde bra!!
Jag kan också, undrar vad det är för fel på oss som klarar det
skogstroll
21-11-2007, 16:45
CITAT (Biggan_ @ 21-11-2007, 12:50)  Jag tror att du kommer att försöka några gånger för att se om du kan överlista din fot, men det kan du troligen inte! 1. Sitt ner, lyft din högra fot ifrån golvet och cirkulera den medurs. 2. Nu, medan du gör det, skriv siffran "6" i luften med din högra hand. Din fot kommer att ändra riktning! Jag sade ju det ..... och det finns ingenting du kan göra åt det! jag ändrar såklart riktning, men jag har ingen koordinationsförmåga alls så jag är inte förvånad 
Omöjligt! Ni som klarar det kanske missförstått och tror att klara betyder att foten ändrar riktning??!!;) Måste ju vara så, anser jag som inte klarar det!!!
CITAT (Anma @ 21-11-2007, 17:42)  Omöjligt! Ni som klarar det kanske missförstått och tror att klara betyder att foten ändrar riktning??!!;) Måste ju vara så, anser jag som inte klarar det!!!   , kan bara hålla med dig. Gör man det på "rätt" sätt, är det fullkomligt omöjligt  . Det enda sättet att klara det var att fuska som Cacki, och skriva sexan från slutet. .............I morgon kommer jag att ha träningsvärk i högerfoten  . Vem ska jag skriva klagomål till? Biggan kanske Hur gick det för dig Felicia? Gjorde du hundra ggr till? själv gjorde jag nog bara 99 ggr
Stella-Polaris
21-11-2007, 20:00
Jag både klarar det och inte. Det verkar bero på hur du skriver 6:an Börjar du längst upp ändrar foten riktiningen medans om du börjar inne i mitten så funkar det alldeles utmärkt då du följer sammar rikting som foten..
CITAT (Anma @ 21-11-2007, 17:42)  Omöjligt! Ni som klarar det kanske missförstått och tror att klara betyder att foten ändrar riktning??!!;) Måste ju vara så, anser jag som inte klarar det!!!  Jag håller helt med dig. Måste vara ett missförstånd av en del. När jag precis är på väg att klara det ändrar foten riktning. Den lever helt ett eget liv. Nääää......det går bara inte.
Har upptäckt att om man gör rölersena vääääääldigt sakta går det, men det är ju fusk, så det räknas inte!
CITAT (Anma @ 22-11-2007, 14:16)  Har upptäckt att om man gör rölersena vääääääldigt sakta går det, men det är ju fusk, så det räknas inte!  Eller så gör man dom så fort så man inte hinner se om det är rätt eller fel håll.  Ungefär som hjul med ekrar ni vet, ibland ser det ju ut som om dom rullar baklänges fast dom går framåt.
Rita cirklar med hand och fot är en populär övning som mest går ut på att det är svårt för en hjärnhalva att göra två saker samtidigt.
Rita motsolscirkel med höger hand och medsolscirkel vänster fot är inte så svårt, eftersom man då blandar in båda hjärnhalvorna. En hjärnhalva kontrollerar handen och den andra halvan kontrollerar foten.
Rita motsolscirkel med höger fot och medsolcirkel med höger hand är däremot betydligt svårare eftersom samma hjärnhalva kontrollerar både handen och foten. Somliga klarar det, tack vare simultankapaciteten. Det går att öva upp, för dem som inte klarar det.
netaave
22-11-2007, 14:58
Ja nog vände sig min fot alltid. Detta påminner lite om den test min dotter får göra på sina kontroller för att kolla om motoriken och kroppens reflexer skadats av hj.tumören.
Biggan_
22-11-2007, 16:50
Har ni träningsvärk idag? Det sägs att kvinnor kan göra många saker samtidigt medan män bara klarar av en sak i taget. Undrar om det kanske gömmer sig en liten kille i oss alla? Jag tror att ni som klarade det fuskade nog liiiite i allafall!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|