Full version: STA frölista
Anki V
Ni har väl sett........ tummenupp.gif !
Frölistan

/Anki
Betty
Åh redan, visste jag inte, tack för länken Anki! tummenupp.gif
Gåsis
Den är ju härlig den här listan, tack för den thanks.gif Att det sen kan bli just vad som helst av det man sår var ju annat och kanske halva spänningen. Har fortfarande en gul sak som efter tre år inte blivit identifierad blush.gif

/Åsa
ingrid fuxwall
Det är första året för min del så jag undrar lite, att Ni ska förklara för dumma mig.

ingrid
Gåsis
Nja dumma kan jag nog inte säga. STA:s frölista är från oss alla. Alla kan inte allt om namnsorter och korsningar och rätt. Rena arter är oftast rätt namnade. Arter med sortnamn sällan frökonstanta, men ibland. Det är nog för att jag inte är van och duktig nog som jag får en och annan miss. Det är ju en hel djungel vilka sorter som är fröäkta, vilka som korsar sig med varandra och vilka som bara beter sig. Sen kan ju en och annan fått en felnamnad planta vilket ju gör fröet felnamnat. Inte sämre.

Det är i alla fall en helt fantastisk lista där man delar med sig av vanligt och ovanligt och där man får en hel del kul.

/Åsa
Margith
Vad är det du undrar över Ingrid?
Gåsis har förklarat en del wub.gif
Men är det nåt specifikt du funderar över?
Vi är nog många här som är med i STA och som har beställt fröer därifrån under flera års tid. Vi hjälper gärna till om vi kan.

Jag försöker att svara direkt på det som eventuellt är dina undringar biggrin.gif

STA=Sällskapet trädgårdsamatörerna.

Är du medlem får du tidningen Trädgårdsamatören hem i brevlådan några gånger per år (rekommenderas!). Det nummer som kommer omkring jul innehåller den här listan + beställningskupong.

Nu är jag inte alldeles säker att jag minns rätt, men jag har för mig att du får välja 20 fröpåsar till priset av 80 kr. Som Gåsis skrev är fröerna plockade av andra Trädgårdsamatörer i sina trädgårdar.

Har jag svarat på dina frågor, eller??? wub.gif
kerstin z5-6
Finns inga dumma frågor

Bara en undran -hur ska detta sluta smile.gif ninja.gif 20 påsar hit o 5 dit och 35 här och ...
Gåsis
Jaha ja, välkommen tillbaka kerstin rotfl.gif Hann du glömma förra året hur det brukar vara ninja.gif

Till Ingrid, det klart du är välkommen att fråga. Gick nog lite gent där när jag bara förklarade vad jag ville ha sagt men inte verkade intresserad av dina frågor. F´låt. Finns inga dumma frågor, nej. Men dumma svar kan man få blush.gif

15 hit och 4 dit och 14 horschtnårscht rotfl.gif

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon