Full version: Första dansen
Kathy

Första dansen som äkta man och fru brukar vara en vacker, stillsam dans........eller?

"Får jag lov?"
Tosan
Hehe, jag har sett nåt liknande förut, det paret var tävlingsdansare. Nu minns jag inte vilken diciplin, men vals var det iaf inte giggle.gif
Alba
De var ju riktigt duktiga dansare...var nog inte första gången de svängde sina lurviga ben.

Men visst är väl en stilla vals lite mer romantiskt eller .....
netaave
Gu va läckert, ja dom va inga duvungar precis, kolla armrörelser och hur dom håller ihop kroppen, dom där va proffs.
Leia
Stört coolt!!!! laugh.gif
Hannele
CITAT (Kathy @ 22-11-2007, 09:35) *
Första dansen som äkta man och fru brukar vara en vacker, stillsam dans........eller?

Vaffö då då?

hälsar
en som gillar jitterbugg kompiskram.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 22-11-2007, 11:08) *
Vaffö då då?

Tjaaa, det heter inte Bröllopsvals för ingenting. wink.gif
Men visst kan man headbanga på bröllopsdansen också biggrin.gif det beror helt på festens utformning.
Hannele
CITAT (Kathy @ 22-11-2007, 11:10) *
Tjaaa, det heter inte Bröllopsvals för ingenting. wink.gif

Första dansen som äkta - skrev du ju.
Kathy
CITAT (Hannele @ 22-11-2007, 11:11) *
Första dansen som äkta - skrev du ju.

Ja? Första dansen (om man nu har den traditionen) som äkta makar brukar ske efter vigseln, på bröllopsfesten.
Berith
CITAT (Kathy @ 22-11-2007, 11:13) *
Ja? Första dansen (om man nu har den traditionen) som äkta makar brukar ske efter vigseln, på bröllopsfesten.

Jaa men måste det just vara en vals? flirting.gif Kan ju vara jitterbugg som Hannele sa. Själv dansar jag inte alls, varken jitterbugg eller vals.

Inte ens när Ingemar bjuder upp till bugg. blush.gif
Kathy
CITAT (Berith @ 22-11-2007, 11:17) *
Jaa men måste det just vara en vals? flirting.gif Kan ju vara jitterbugg som Hannele sa. Själv dansar jag inte alls, varken jitterbugg eller vals.

Jag skrev "en stillsam dans" i första inlägget. wink.gif
Nu är inte mina danskunskaper av den högre skolan, men det såg inte riktigt ut som en traditionell vals på filmen i början (bästa att tillägga "i början" tongue.gif ) för att sen gå över till något som liknar improviserad freestyle.

Själv skulle jag nog föredra att dansa breakdans som första dans som äkta makar. biggrin.gif Filmklipp. Frågan är om man kan
breakdansa i långklänning? g.gif
Krolliljan
Vilket gympapass sweatingbullets.gif

Så enormt bra han var bravo.gif
estet
Lätt att fastna på youtube och kolla vidare...fanns ju hur många som helst! Fast första paret var bäst! smile.gif Coolt!
Kathy

Här kommer några till:

1

2
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon