|
I min ungdom fick jag ofta höra att, " du har ett leende som Doris Day", idag är jag nog mest likt mig själv
Aqvakul
22-11-2007, 14:10
Har vid några tillfällen mött människor som tycker att jag liknar Thomas Ravelli, särskilt efter VM-94. Känns inte särskilt smickrande, då det verkar som de fastnat för den intensiva, nästan galna, blicken. Oftare ändå stöter jag på människor som säger att de känner igen mig, utan att vi träffats tidigare. Jag tror inte att det är något raggningsknep, utan att det helt enkelt så att jag har ett ganska vanligt utseende. Det är i alla fall min tolkning, som jag är rätt nöjd med. Hälsningar Anders
Har fått höra nångång att jag är lik Prinsessan Madeleine...och det är ju smickrande eftersom hon är naturligt vacker...men själv tycker jag inte att jag skulle vara lik henne...
Jag är lik, hör och häpna, Monica Z, Julia Roberts OCH Juliette Binoche... inte illa va //Mollis
CITAT (Gillan @ 22-11-2007, 14:05)  I min ungdom fick jag ofta höra att, " du har ett leende som Doris Day", idag är jag nog mest likt mig själv  Men det var verkligen en komplimang! Doris Day:  CITAT (Floppy @ 22-11-2007, 14:14)  Har fått höra nångång att jag är lik Prinsessan Madeleine...och det är ju smickrande eftersom hon är naturligt vacker...men själv tycker jag inte att jag skulle vara lik henne... Hon är verkligen snygg! CITAT (Mollis @ 22-11-2007, 14:15)  Jag är lik, hör och häpna, Monica Z, Julia Roberts OCH Juliette Binoche... inte illa va //Mollis Nämen, varför säger inte folk så snälla saker om mig?  CITAT (aq42 @ 22-11-2007, 14:10)  Har vid några tillfällen mött människor som tycker att jag liknar Thomas Ravelli, särskilt efter VM-94. Känns inte särskilt smickrande, då det verkar som de fastnat för den intensiva, nästan galna, blicken. Hälsningar Anders
CITAT (Mollis @ 22-11-2007, 14:15)  Jag är lik, hör och häpna, Monica Z, Julia Roberts OCH Juliette Binoche... inte illa va //Mollis Näää, det var inte illa, för ingen av dem är likt den andre..................tycker jag  , så vem är då du likt........egentligen? Vilken underbar bild du hittade Leia  , synd man inte är trettio år yngre
Geena Davis säger en del att jag är lik - på mängden tandkött.  Mona Sahlin var jag väldigt lik en gång i tiden - samma frisyr och hårfärg. Men inte nu längre.
Felicia
22-11-2007, 14:56
Jag har fått höra att jag är lik Kirsten Dunst som spelar i Spindelmannen. Tycker inte det själv men det var ju en fin komplimang i alla fall
Den enda kändis jag fått höra att jag är lik är Robert Wells, men sen klippte jag luggen.  Jo förresten, när jag var liten och ljushårig sa alla att jag var sååå lik Goldie Hawn.
CITAT (Magdis @ 22-11-2007, 15:50)  Den enda kändis jag fått höra att jag är lik är Robert Wells, men sen klippte jag luggen.  Jo förresten, när jag var liten och ljushårig sa alla att jag var sååå lik Goldie Hawn.  Robert Wells!!!! Hum, ja som kvinna vill man nog hellre vara lik Goldie Hawn, som för övrigt haft en otroligt snygg kropp långt upp i åldern.
Karin i Småland
22-11-2007, 16:16
I ungdomen så tyckte andra att jag var lika en ung Ingrid Bergman.
Aqvakul
22-11-2007, 17:32
I mitt första album har min far, ej längre i livet, under rubriken "Är mest lik": skrivit: "sig själv". Både rart och klokt på nåt vis, eller hur. Man vill ju vara ett orginal inte någon kopia!
*Stintan*
22-11-2007, 17:37
Aqvakul
22-11-2007, 17:43
CITAT (Stintan43 @ 22-11-2007, 17:37)  Helt fel tänk! Du är saäkert skitsnygg fast du inte har fattat det än!
Monica i Nässjö
22-11-2007, 17:51
Den enda "kändis" som folk har sagt att jag är lik är den där tjejen som var på SVTs testbild för evigheter sedan när jag var barn(60-talet). Annars har jag nog ett väldigt neutralt utseende för jag får jätteofta höra: åh, du är så lik min syster, kompis, faster, granne etc etc.
Ophelia
22-11-2007, 21:01
Jag liknar Stitch, tycker jag själv
Huggorm
22-11-2007, 22:20
Ingen speciell person, men folk brukar tro att jag är från Göteborg, bara utifrån mitt utseende, utan att ha hört någon dialekt. Skumt, men träffsäkert eftersom jag bor bara en timmes bilfärd därifrån. Men mina föräldrar flyttade hit från andra delar av Sverige, och går man ytterligare ett steg tillbaka är det bara farfar som ens är svensk så det är en ren tillfällighet att jag har "hittat hem"
För ett antal år sedan var jag mycket lik Åke Cato, han i Verner och Verner. men sen har vi växt ifrån varann.
För några år sedan hörde jag att jag skulle vara lik Lena Olin. Nu är det snarare Kalle Anka.
När jag var yngre fick jag ofta höra att jag var lik Monica Nielsen resp. Jacqueline Kennedy. Och jag blev lika ledsen varenda gång. De var ju gamla (i mina ögon alltså).
För den som inte vet: Mamma till Petra Nielsen (+ syrran som jag inte kommer ihåg vad hon heter).
Pinglan
23-11-2007, 10:26
Jag är ju ljushårig till naturen, men är mörk nu, men när jag va ljus så fick jag höra av mina kusinbarn att jag var så lik Kikki Danielsson, lika liten och tjock, hahaha, kul va?
Aqvakul
23-11-2007, 11:07
CITAT (Pinglan @ 23-11-2007, 10:26)  Jag är ju ljushårig till naturen, men är mörk nu, men när jag va ljus så fick jag höra av mina kusinbarn att jag var så lik Kikki Danielsson, lika liten och tjock, hahaha, kul va? Hur är det med sångrösten?
vindspel
23-11-2007, 15:19
Jag har hört att jag är lik Sanne Salomonsen... Detta var på 80-talet......Tycker dock att jag är snyggare än henne nu...inte lika sliten som hon ser ut....  Men det kanske jag är
"Den här tråden är värdelös utan bilder" - gammalt internet-ordspråk  Själv har jag aldrig fått höra att jag är lik nån kändis. Vet inte om jag ska tolka det negativt eller positivt.
Piccante
23-11-2007, 22:27
Har fått höra att jag är lik Matthew Perry (Chandler Bing i Vänner)
Kolla in http://myheritage.comklicka "ansiktsigenkänning" klicka sen "skapa en morf"
Aqvakul
23-11-2007, 22:30
CITAT (vindspel @ 23-11-2007, 15:19)  Jag har hört att jag är lik Sanne Salomonsen... Detta var på 80-talet......Tycker dock att jag är snyggare än henne nu...inte lika sliten som hon ser ut....  Men det kanske jag är  Intressant! Det hade varit informativt med jämförande bilder!!
 jag ska visst va mest lik Heather Locklear
Min mamma.
Aqvakul
23-11-2007, 22:53
Jag är rätt lik min pappa! Det är bra för husfriden!
CITAT (Markus_H @ 23-11-2007, 22:27)  Har fått höra att jag är lik Matthew Perry (Chandler Bing i Vänner)  Det är väl inget att bli så förskräckt för!
Piccante
24-11-2007, 00:54
CITAT (Magdis @ 23-11-2007, 23:02)  Det är väl inget att bli så förskräckt för!  nja..... sist jag såg honom på tv så hade han gått upp i vikt, hårfästet var högre och han har stor näsa. Allt som jag inte vill erkänna att jag har själv
vindspel
24-11-2007, 07:32
red
CITAT (vindspel @ 24-11-2007, 07:32)  Det var då attan att jag skrev i denna tråden.......Inte har ngn annan blivit bedd om sin bild för jämförelse  Tar en gammal incannad bild från mig på 80-talet och jag lovar jag ser lika dan ut nu förrutom att jag har lugg och plattång. Skall ni ha röntgenbilder ?? Kanske några röntgenbilder på armarna så man ser benen?
vindspel
24-11-2007, 07:53
red
CITAT (vindspel @ 24-11-2007, 07:53)  Det var röntgenbilder vi ville se. Inte närbilder på det som finns mellan stortårna. Du kanske inte vet det men: Om man tar en röntgenbild på armarna så får man se BENEN  . Hur undligt det än låter. Viss likhet med Sanne var det förståss.
Aqvakul
24-11-2007, 09:37
CITAT (vindspel @ 24-11-2007, 07:32)  Det var då attan att jag skrev i denna tråden.......Inte har ngn annan blivit bedd om sin bild för jämförelse  Tar en gammal incannad bild från mig på 80-talet och jag lovar jag ser lika dan ut nu förrutom att jag har lugg och plattång. Skall ni ha röntgenbilder ?? Fördel dig, faktiskt!
Vindspel; ja det fanns nog vissa likheter med Sanne, men jag tycker du var mycket sötare.
Jag tycker nog det liknar Kathleen Turner eller Cybill Shepherd mer än Sanne.
Tror förresten överlag det är 'vanligare' att kvinnor ser ut som kändisar än att män gör det, eftersom så mycket av vår bild påverkas av ansiktsspackel och kläder.
Hörde kollega på jobbet som satt i rummet mitt emot mitt rum, som pratade med någon: -näe du det där är inte mitt bord, det där får du ta med Hyland i rummet mitt emot!
Aqvakul
24-11-2007, 22:05
CITAT (Leia @ 22-11-2007, 13:59)  Numera får jag ofta höra att jag är lik Åsa Walldau (kristi brud)  Det är väl inget fel att likna Åsa till utseendet. Men annars kan liknelsen med denna ganska skrämmande dam nog vara mindre behaglig.
pimpim2
24-11-2007, 22:30
Jag har många gånger fått höra att jag år lik Susanne Lanefelt, men det är ju några år sen hon var i farten. Kanske detsamma gäller mig! Men nåt kul är att när min man var i USA förra veckan, och skulle genom passkontrollen fick han höra att ha såg ut Harrison Ford när han var yngre. Kul tycker jag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|