Full version: Blossa 07
Rossi
Är det någon som har lyckats få tag på årets glögg från Blossa? I år var den väl smaksatt med kanel och havtorn. Det verkar som om den är slutsåld hos alla Systembolag landet över.

Man får väl hoppas att någon av dem man besöker i jul har sparat en skvätt som de kan bjuda på!
Lady Hamilton
Ge inte upp ännu tummenupp.gif
Häng på "låset" den 7:e
Rossi
Ah! Tusen tack för infon!
Bettis
Dricker inte glögg, gillar det inte blush.gif
skogstroll
jag köpte en flaska Dufvenkrook me hjortron idag, hoppas den inte smakar apa!
Rossi
CITAT (Bettis @ 23-11-2007, 14:12) *
Dricker inte glögg, gillar det inte blush.gif

Inte jag heller egentligen men det hör liksom till. Man får stoppa i mycket mandel och russin! rolleyes.gif
Tezzla
Nä, jag är inte heller värst förtjust i glögg, det är så sött och sliskigt. Men ett par glas/muggar åker det väl ned årligen ändå...
ninnisky
Kan tipsa om att det i Systemets beställningsortiment finns en jubileumsvariant med 5 st 20 cl-flaskor med en av varje BLOSSA 03-04-05-06-07 (154:-) Kul grej att ge bort!

Blossa 07 var som alla tidigare väldigt söt. Kanelsmaken känns men vart tog havtornet vägen??
krellus
CITAT (Rossi @ 23-11-2007, 13:02) *
Är det någon som har lyckats få tag på årets glögg från Blossa? I år var den väl smaksatt med kanel och havtorn. Det verkar som om den är slutsåld hos alla Systembolag landet över.

Man får väl hoppas att någon av dem man besöker i jul har sparat en skvätt som de kan bjuda på!

Den sålde slut snabb i Stockholm men vi kom över en flaska i Gränby/Uppsala. rolleyes.gif
Rossi
CITAT (ninnisky @ 23-11-2007, 15:07) *
Kan tipsa om att det i Systemets beställningsortiment finns en jubileumsvariant med 5 st 20 cl-flaskor med en av varje BLOSSA 03-04-05-06-07 (154:-) Kul grej att ge bort!

Blossa 07 var som alla tidigare väldigt söt. Kanelsmaken känns men vart tog havtornet vägen??

Det stämmer bra det men det är beställningsvara och går inte att köpa "spontant" så att säga. Vi hade tänkt att lägga in en beställning och ge bort i julklapp. Jag vet tyvärr inte hur lång leveranstiden är.

Sorry! Jag såg nu efteråt att du ju redan hade skrivit att det var en beställningsvara! Jag läste för snabbt!
Wilmer
fear.gif

Har ni redan smuttat på glöggen?? Måste man inte vänta till första advent?
Jag har köpt Tindra glögg smaksatt med choklad och pomerans. Alkoholfri. Har inte smakat av än, men den lät spännande...
Wilma
Aqvakul
Är oxå lite konservativ. Ingen glögg före första advent! Men alkoholfri? Ska det vara nödvändigt?
Wilmer
Nja, nödvändigt är det väl inte men jag tycker den är godare.... Spriten kan man kolka i sig på andra sätt!

Wilma
Aqvakul
CITAT (Wilmer @ 23-11-2007, 23:09) *
Nja, nödvändigt är det väl inte men jag tycker den är godare.... Spriten kan man kolka i sig på andra sätt!

Wilma

Helt klart, alla väljer själva! Konstigt med det där marsvinet. Jag blir så dj-a glad varje gång det dyker upp!
Wilmer
Marsvinet är lite off topic, men du skulle möta henne live!! Hon är helt otrolig för sina 6.5 år. Piggare än alla marsvin jag någonsin haft och ett sådan HUMÖR, och så ljuvlig gosig. (Matte rodnar vi sitt beröm).

WIlma
Hannele
CITAT (Rossi @ 23-11-2007, 13:02) *
Är det någon som har lyckats få tag på årets glögg från Blossa?

Tydligen mycket prat och reklam; Dufvenkrooks hjortronglögg Amore godare;

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=424&a=384642
Pirum
Väldigt många 'femmor' i GPs test, därför blev jag lite förvånad över att den fina glöggen jag själv köpte fick så lågt betyg,

"TVÅ FYRAR

Snälleröds Vinhandlarens Ekologiska Starkvinsglögg
73 kr Sverige 97475
Alkoholhalt: 15%. Russintyngd men riktigt god. Fast i dyraste laget."

Hur kan en "riktigt god" (för det var den) få en tvåa i betyg? Om inte väldigt stor hänsyn tas till priset. Men en tia hit eller dit, det är ju bara fånerier att tänka på sånt när man köper vin om man inte är ute efter att få alkoholvaluta för varenda krona. Och så är den ekologisk som sagt, det är knappast en nackdel.

Jag tyckte f.ö inte att den smakade russin smile.gif
netaave
Den släpptes en fredag och jag hade turen att få tag på två flaskor på måndan, en till 1a advent och 1 till julafton smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon