Annica J
Hej!

Annica här. SNÄLLA HJÄLP mig någon...jag letar med ljus och lykta efter min kära kaktus Mammillaria bocasana (stor) men jag hittar inte en enda person eller företag som vet någonting vart man kan få tag i denna. Jag VET att årstiden e fel men man kan KANSKE hitta någon nu fast man ordnar den till våren? unsure.gif

Anl. till att jag letar så mycket är för att denna växt har ett stort sentimntalt värde för mig och den skulle hjälpa mig så mycket.. (Är sjuk och detta brukar vara vad jag gör för att orka med vardagen.) crying.gif

Tack på förhand!

Annica

[attachment=9927:Hårig_kaktusbebis.jpg]
Fenja
Har du kollat om Kaktus-Svante har den?
Mvh
Fenja
Annica J
Hej Fenja!

För att vara ärlig är även han med i denna jakt. Men det verkar nästan som det är mest privatpersoner som har denna då den är så vanlig... Har fått mycket hjälp utav honom men båda går vi bet på att finna just en sådan.

Till min stora sorg hade ytterligare två nya håriga dött för mig idag. Hade vattningsdag och fick se att de var helt torra/färglösa/matta o totalt tomma inuti. Fattar inte vad jag gör för fel confused.gif Jag brukar vattna dem ca varannan vecka (ibland glömmer jag så det dröjer längre imellan vattningarna).

Tack för ditt svar annars, skönt att se att man får lite respons.

Annica

Floppy
Jag ska fråga mig för bland vänner och bekanta...kanske det finns någon som har en...vi får hålla tummarna... tummenupp.gif
Annica J
TUSEN TACK!

En sådan kommentar värmer skall du veta...Bara att någon annan kan/vill hjälpa mig i min jakt värmer i hjärtat.
Håller mina tummar HÅRT (de vitnar nog så hårt håller jag) giggle.gif

thanks.gif

Väntar med iver....

Ha en bra dag och tack för ditt svar smiley_small_hug.gif

Annica
lissa
Hej Annika j..
Jag vet inte om det är OK med frön till din kakts, om det är så , så hittade jag den här linken, den ser inte exakt likadan ut, men i beskrivningen står det att den får långa hår..
Hoppas det kan hjälpa dig lite
mammilaria bocasana
http://www.banana-tree.com/Product_Detail~...uct_ID~2256.cfm
Konstigt att det inte blir som vanligt när man sätter in en link, men du kan ju kopiera och sätta in adressen på vanligt sätt smiley_small_hug.gif
När jag väl hade skickat den så ser jag at det iaf blev som det skulle vid första försöket smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon