noranettan
Jag har nog visat den här gallican innan, men.....Även den här gallican är ny för i år, men blommade ändå jättefint. Själva blomman är ganska stor ~10-12 cm. Den är tätt fylld och hur jag ska beskriva färgen är jag osäker på. Karmosinröd? Purpur? Mörkrosa? Svagare färg i de yttre kronbladen. Första sommaren här har den varit frisk och fin.

Anette
Monica i Nässjö
Vilken härlig färg! Stämmer det något sånär med hur bilden visar det, nästan lite åt det lila? Och heter den bara Ohl eller är det en förkortning? Den var i alla fall döläcker, var lade jag nu min vill ha-lista...
noranettan
Jajamensan. Ohl är namnet. Färgen är underbar, så svårbeskrivbar bara.
Christina i Taxinge~
"Mörkrosa med blåstick".......läckert!!!!

Undrar vem/vad den fått namnet av?
Och jag antar att den doftar som en dröm....?
Kajsa
Och ser den inte lite randig ut längst ut på kronbladen ? Vacker var den förstås, ovanligt namn man vill ha det till en förkortning.
Christina i Taxinge~
CITAT (Kajsa @ 26-11-2007, 21:39) *
Och ser den inte lite randig ut längst ut på kronbladen ? Vacker var den förstås, ovanligt namn man vill ha det till en förkortning.

Jo, Kajsa - det har du rätt i! Den är liiiiiiite randig....måste nog införas på randiga önskelistan! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon