Full version: Höstens plantering
AnnammA
Jo, det blev en del inköpt både på rea(mest faktiskt!) och från Odla(med xtrabonusar!) att trycka ner i trädgården. Mycket liljor blev det, så klart! Hoppas nu det blir ngt liknande till förväntningarna...Rosor och liljor, en paradisisk trädgård... kanske...
Liljelök.JPG

Och så en del narcisser, allium och annat med...

Lökar.JPG

Det är till att gräva ner sina penningar...
Aqvakul
Du får nog snabba dig på med spaden, kylan är på väg.
Felicia
Ja, jag hade lite problem med dom sista lökarna, blev till att spetta lite men det går ju det med giggle.gif
Såg Mysigt ut i alla fall med alla dessa lökarna, dom blir nog fina till våren rolleyes.gif
AnnammA
CITAT (aq42 @ 26-11-2007, 20:13) *
Du får nog snabba dig på med spaden, kylan är på väg.

Alltså, de är redan nere!!! De sista tryckte jag ner förra veckan, för då hade jag gjort de senaste reafynden...
Tezzla
Liljor, liljor, liljor! Vad härligt! wub.gif

Vad är det för urtjusig lilja som ligger i mitten på första bilden? Den vita med lila invändigt?
AnnammA
CITAT (Tezzla @ 27-11-2007, 08:58) *
Liljor, liljor, liljor! Vad härligt! wub.gif

Vad är det för urtjusig lilja som ligger i mitten på första bilden? Den vita med lila invändigt?

Jo, "De Ree Holland" kallar denna orient/asiatiska lilja för "Tango Cappuccino" medan "Weibulls" endast kallar den för "Cappucino". Men det är samma bild på förpackningar, så jag förmodar att det är samma... Jag har också förväntningar på denna...Bla tillsammans med rosen "Rhapsody in Blue"...

Camilla i Värnamo
Nu får du fint till våren! Förra året fick jag massa lökar sent och de grävde jag ner på Luciadagen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon