LindaLunda
Om någon orkar med..... mitt tjat...
Min borg...

Linda
Netha
Nej inte är jag lesss... är ju bara sååå imponerad av din skaparkraft. wub.gif
Biggan_
Åhh, så fin den blev! bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Lyckliga du som är så händig med leran! tummenupp.gif
Aqvakul
Det är bara att beundra mästerverket! yahoo.gif rose.gif
LindaLunda
Och så måste ni hjälpa mig att hålla tummar och tår att den klarar sig genom tork och bränningar!
Linda
Biggan_
CITAT (LindaLunda @ 26-11-2007, 22:51) *
Och så måste ni hjälpa mig att hålla tummar och tår att den klarar sig genom tork och bränningar!
Linda

Håller alla tummar o tår! tummenupp.gif
pejori
CITAT (LindaLunda @ 26-11-2007, 22:51) *
Linda

borg??? confused.gif
det skulle ju bli ett slott så du blev slottsfru??? confused.gif
då blir du borgfru nu då istället coolgleam.gif naughty.gif
snygg bidde den iallafall bravo.gif
LindaLunda
CITAT (pejori @ 26-11-2007, 22:55) *
borg??? confused.gif
det skulle ju bli ett slott så du blev slottsfru??? confused.gif
då blir du borgfru nu då istället coolgleam.gif naughty.gif
snygg bidde den iallafall bravo.gif

Jo... jag fick ett litet litet påpekande på min blogg om att det nog var en borg.. och inte ett slott.. vilket nog är helt korrekt!
Så... ja ja .. jag får väll nöja mig med att vara borgarfru coolgleam.gif !
Linda
pejori
CITAT (LindaLunda @ 26-11-2007, 22:59) *
Jo... jag fick ett litet litet påpekande på min blogg om att det nog var en borg.. och inte ett slott.. vilket nog är helt korrekt!
Så... ja ja .. jag får väll nöja mig med att vara borgarfru coolgleam.gif !
Linda

fniss giggle.gif
det går inte av för hackor det heller naughty.gif
ingrid fuxwall
Vad ska du göra med denna borg?
Spara och titta på eller?

ingrid
Monica M zon 4
Helt underbar! Vilket arbete! bravo.gif
Bettis
Så himla fin, du är så duktig med dina händer bravo.gif
Gillan
Wow Linda! Kanonfin blev den. Håller alla tummar och tår jag hinner med för att för att det ska hålla hela vägen ut tummenupp.gif . Förresten Borgarfru eller slottsfru? Det är ju verkligen inte dåligt nåt av det biggrin.gif .

Ingrid undrade vad du hade tänkt dig med borgen och jag kan inte låta bli att tala om vad jag skulle kunna ha tänkt mig om jag varit i besittning av Lindas kreativitet wub.gif

Då hade jag gjort i ordning ett fint ställe nånstans i min trädgård. En massa stora stenar i olika format med grästuvor och rötter lite överallt. Lite små, små blommor utspridda med jämna mellanrum. Där skulle jag placera borgen, omgiven av drakar, riddare och allt som hör till..................Sen skulle mina barnbarn ligga där på mage och fantisera om svunna magiska tider.......... blush.gif
LindaLunda
CITAT (ingrid fuxwall @ 26-11-2007, 23:49) *
Vad ska du göra med denna borg?
Spara och titta på eller?

ingrid

Tanken är att plasera lägga in en ljusslinga igenom tornen. Det är förberett för detta. Sedan skall den stå i min trädgård på sommaren.
Min högsta önskan är att gräva ner en fyrkantig balja, fylla med vatten, och ställa borgen på stenar i mitten. Ev. gör jag även en bro över då med.

Linda
titti49zon6
Så urläcker borg....kan man säga så om en sån confused.gif
Håller alla tummar jag har, den får ju bara inte spricka i bränningen
Jag ser redan borgen omgiven av vatten, med vindbrygga och allt som hör till framför mig whistling.gif
Näää,näää ........jag är inte på nåt sätt avis på dig som kan skapa så fina saker som drakar och borgar
och vem vet du kanske går från borgarfru till slottsfru flirting.gif
*Stintan*
Jösses va läckert!

Avundsjuk? Jag? whist.gif flirting.gif
Alba
Vilken fantastisk skapelse .....Ronja Rövardotter m. familj är nog avundsjuka.
Felicia
Himlar så fint, önskar jag vore hälften så händig..
Ser framför mig vad läckert det blir med den i trädgården så som du beskriver wub.gif
Snöflinga
Super-duper fin bravo.gif Håller fingrar och tår för att den skall hålla korselden som bränningen innebär ! Det kommer att bli jättefint med vallgrav (kommer nog fåglarna också att tycka yahoo.gif ) Fast vore den min så vete sjutton om jag skulle våga ha den ute ... isåfall skulle jag nog själv agera drake och jaga de onde rövare med blåslampa mad.gif
Azola
Läckert!!! biggrin.gif Vilket bygge !
Du får snart lägga ut en karta på Eniro och visa oss vägen till borgen, drakar, lusthus och alla tjusiga växter du har. Invasion väntas till sommaren wacko.gif wink.gif
Magdis
CITAT (LindaLunda @ 27-11-2007, 07:05) *
Min högsta önskan är att gräva ner en fyrkantig balja, fylla med vatten, och ställa borgen på stenar i mitten. Ev. gör jag även en bro över då med.

Linda

Jösses vad fint det skulle bli!! Vill också ha!!!
Snöflinga
CITAT (Azola @ 27-11-2007, 18:48) *
Läckert!!! biggrin.gif Vilket bygge !
Du får snart lägga ut en karta på Eniro och visa oss vägen till borgen, drakar, lusthus och alla tjusiga växter du har. Invasion väntas till sommaren wacko.gif wink.gif

YES tummenupp.gif
Cathis
Åååååå vad fin den är, du är ju helt otroligt duktig Linda tummenupp.gif
Kathy
CITAT (LindaLunda @ 26-11-2007, 22:35) *
Om någon orkar med..... mitt tjat...
Min borg...
Linda

Eftersom jag själv hållt på med keramik i många år, så säger jag att du är så otroligt duktig! En sann konstnär!
LindaLunda
thanks.gif thanks.gif thanks.gif thanks.gif thanks.gif ALLIHOP!

Karta på eniro?? Nähäää tror inte det... har ingen lust, just för tillfället, att göra fler borgar... giggle.gif

Linda
Boxer
CITAT (LindaLunda @ 27-11-2007, 07:05) *
Tanken är att plasera lägga in en ljusslinga igenom tornen. Det är förberett för detta. Sedan skall den stå i min trädgård på sommaren.

Linda

Sedan måste väl du ha en drake utanför som vaktar, så inga inkräktare försöker inta borgen. (glöm inte att göra drakköttbullar så att han inte svälter)

Vilket underbart sagoland du kommer att få!!! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif *suck* wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
LindaLunda
CITAT (Boxer @ 28-11-2007, 08:18) *
Sedan måste väl du ha en drake utanför som vaktar, så inga inkräktare försöker inta borgen. (glöm inte att göra drakköttbullar så att han inte svälter)

Hihi... jag tror nog jag har bättre hjälp, till vakt, av mina vovvar då! Än av en hemsk drake som bara sover och sover .....
Linda
MariaS
Ser fram mot sommarinvationen, för det blir väl köttbullemackor serverade i borgen va... biggrin.gif giggle.gif
LindaLunda
CITAT (MariaS @ 28-11-2007, 16:41) *
Ser fram mot sommarinvationen, för det blir väl köttbullemackor serverade i borgen va... biggrin.gif giggle.gif

Ha... det är nog bara köttbullarna som får plats i borgen...... ja inte jag i alla fall.... Och det kan kanske bli litte pilligt och kladdigt att få ut dem.... speciellt om det skall vara rödbetssalld till.
Linda
LindaLunda
Borgen är färdig! Så här blev den.

Linda
Biggan_
WOW!!!!! Vilket mästerverk det blev! bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Jag tycker att dina alster hade platsat på en konstutställning! yes.gif
MariaS
CITAT (Biggan_ @ 12-02-2008, 13:54) *
WOW!!!!! Vilket mästerverk det blev! bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Jag tycker att dina alster hade platsat på en konstutställning! yes.gif

Dito tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon