Full version: Kasta tomten
Berith
Slingshot Santa - Kasta tomten.

Det är nog inte den länken vi använt oss av tidigare men här finns några jul-tomte-spel till att välja på. yes.gif
Tezzla
Jaaaa, vad bra! Såna spel är kul! (och helt menlösa egentligen laugh.gif )
Berith
Testade att skjuta pingviner, 5100 pointers. Stressigt! sweatingbullets.gif

Nån som kommer ihåg vad vi gjort mer, andra år? Fanns det inte nåt där vi skulle klubba ner pingviner...? Eller var det snögubbar...? g.gif

Betty brukar väl hålla koll på det där. biggrin.gif
Betty
tongue.gif http://www.yetisports.org/
Yetisports, där kan du både slå iväg pingvinen med klubba och mycket mer.
Obs! Man måste registrera sig med användarnamn - men spelen är gratis. biggrin.gif

Berith
Hittade Evas tråd från julen 2003, där finns några tips men alla länkar funkar inte...?

Och här är Bettys från julen 2004.

Kossorna i Högaffla hage - klicka på kossorna och njut. biggrin.gif
Betty
Jardinains är ett spel som man kan ladda ner gratis till sin dator. Kul spel där man ska pricka tomtarna med en boll och samtidigt passa sig för blomkrukorna som de kastar ner, spel med olika svårighetsgrader. tummenupp.gif

CITAT (Berith @ 27-11-2007, 09:55) *

Dom där kossorna är ju bara sååå härliga! rotfl.gif
Betty
miniclip finns fler vinter/julinspirerade gratisspel.
*Ulrica*
Det här tycker jag är roligt:

santa.gif Snow-line, jultomten åker släde! santa.gif
aanderss
trevliga spel
aanderss
CITAT (*Ulrica* @ 27-11-2007, 10:29) *
Det här tycker jag är roligt:

santa.gif Snow-line, jultomten åker släde! santa.gif

hur styr man
Berith
Det var väl det jag trodde! tummenupp.gif Betty vet precis vad vi behöver.
Betty
CITAT (Berith @ 27-11-2007, 11:05) *
Det var väl det jag trodde! tummenupp.gif Betty vet precis vad vi behöver.

Öhhh, javisst... angel_not.gif Ni behöver några ruggigt beroendeframkallande spel som äter all er tid så att ni nätt och jämnt hinner med både julbak och köttbullsrullning naughty.gif
Skyll inte på mig sen när den värsta galopperande julstressen sätter in på finalen ... när granen ska kläs, skinkan griljeras, klapparna ska rimmas och knäcken står och stormkokar - och ni sitter bortom tid och rum och kastar pingviner och tomtar så långt ni bara kan... whist.gif
Berith
CITAT (Betty @ 27-11-2007, 12:54) *
Öhhh, javisst... angel_not.gif Ni behöver några ruggigt beroendeframkallande spel som äter all er tid så att ni nätt och jämnt hinner med både julbak och köttbullsrullning naughty.gif
Skyll inte på mig sen när den värsta galopperande julstressen sätter in på finalen ... när granen ska kläs, skinkan griljeras, klapparna ska rimmas och knäcken står och stormkokar - och ni sitter bortom tid och rum och kastar pingviner och tomtar så långt ni bara kan... whist.gif

Äh, det är ingen fara, det är ju jättelångt till jul. flirting.gif

336 på pingvinen. whist.gif Hmm, än så länge...
Piccante
CITAT (Berith @ 27-11-2007, 09:55) *
Hittade Evas tråd från julen 2003, där finns några tips men alla länkar funkar inte...?

Och här är Bettys från julen 2004.

Kossor ???? tyckte de såg ut som hästar allihop fear.gif men kul klipp rotfl.gif
Berith
CITAT (Markus_H @ 27-11-2007, 13:32) *
Kossor ???? tyckte de såg ut som hästar allihop fear.gif men kul klipp rotfl.gif

Visst är det hästar! slap.gif *hästar* H... Ä... S... T... A... R...

Finns säkert kossor i Högafflahage också men just dom här sjungande figurerna är hästar. tummenupp.gif
Berith
Här är hela sidan med Högaffla hage - klicka runt bland djuren och se vad som händer.

Klicka tex på kossan med skateboarden... Då kommer du till hennes sida, där kan du testa vad som händer när du drar musen över bilden. Den gröna plätten i mitten lockar tex fram en tjur (!!) som... som... ja som gör nåt. Och skateboardåkaren klämmer sej på ---.

Finns mycket kul på den sidan. rolleyes.gif
Berith
Det tog mej 485! sekunder att lägga hönans pussel. rtfm.gif
*Ulrica*
CITAT (aanderss @ 27-11-2007, 11:00) *
hur styr man
Du ska rita linjer som han ska åka på!
sqrulan
Den tomten är inte nykter! ranting.gif

Inte kan jag få honom att åka nedför??
Kathy
Åh, så kul, julspel!! thanks.gif
sqrulan
blush.gif Men herre gud,jag fattar inte!Han bara åker bakåt hela tiden och dör?!!!!
Är jag dum i huvudet?

Tomt dj.....el... rotfl.gif
pejori
hjälp!!! jag har ju inte tid med sånt sweatingbullets.gif
nu sitter jag fast igen, nästan värre än pingvinerna ju naughty.gif
sqrulan
Äntligen!!!Nu fattar jag ..... flirting.gif

Pejori:säg inget om pingviner,detta är nog så irriterande. giggle.gif

Varför utsätter sig man för sånt här??? slap.gif
Kathy
CITAT (Betty @ 27-11-2007, 09:51) *
tongue.gif http://www.yetisports.org/
Yetisports, där kan du både slå iväg pingvinen med klubba och mycket mer.
Obs! Man måste registrera sig med användarnamn - men spelen är gratis. biggrin.gif

<a href="http://www.yetisports.org/" target="_blank">

</a>

Yetisports!!
Den har jag glömt bort!
Ciczi
Ja jisses!.... rotfl.gif

Ciczi
Gillan
laugh.gif , Ni är ju bara för sköna, plockar fram allt beroendeframkallande ni kan när man skulle behöva ta sig i kragen och göra lite annat giggle.gif .

Skämt åtsido, jag klarade mig rätt bra, med undantag för Bettys Jardinains, det var jag tvungen att prova och blev så klart fast där ett tag. Idag tänker jag dock försöka låta fingrarna vara upptagna mid lite annat whistling.gif
Krolliljan
thanks.gif Berith för länken. Jag hittade denna där. Vad hemsk egentligen -fear-.gif
Berith
Hoppas att nån förstår vad jag letar efter nu. yes.gif Ifjol, tror att det också var till jul, så var det en sida där man skulle svara på frågor för att ta sej till nästa nivå. Och nästa nivå var också nästa sida. Med hjälp av svaret - som väl var en högre siffra än där frågan var? - tog man sej vidare.

Nån som fattar vad jag pratar om? dunno.gif
Berith
Hittade den! tummenupp.gif URL-rebus

Från den här tråden från början.
Gudrun i Göteborg
Jisses vad många kul länkar! Tack tack blomma.gif
Netha
Ett till ... Julspel laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon