|
Full version: Kasta tomten
Slingshot Santa - Kasta tomten. Det är nog inte den länken vi använt oss av tidigare men här finns några jul-tomte-spel till att välja på.
Jaaaa, vad bra! Såna spel är kul! (och helt menlösa egentligen  )
Testade att skjuta pingviner, 5100 pointers. Stressigt! Nån som kommer ihåg vad vi gjort mer, andra år? Fanns det inte nåt där vi skulle klubba ner pingviner...? Eller var det snögubbar...?  Betty brukar väl hålla koll på det där.
http://www.yetisports.org/ Yetisports, där kan du både slå iväg pingvinen med klubba och mycket mer. Obs! Man måste registrera sig med användarnamn - men spelen är gratis.
Hittade Evas tråd från julen 2003, där finns några tips men alla länkar funkar inte...? Och här är Bettys från julen 2004. Kossorna i Högaffla hage - klicka på kossorna och njut.
Jardinains är ett spel som man kan ladda ner gratis till sin dator. Kul spel där man ska pricka tomtarna med en boll och samtidigt passa sig för blomkrukorna som de kastar ner, spel med olika svårighetsgrader.  CITAT (Berith @ 27-11-2007, 09:55)  Kossorna i Högaffla hage - klicka på kossorna och njut.  Dom där kossorna är ju bara sååå härliga!
På miniclip finns fler vinter/julinspirerade gratisspel.
*Ulrica*
27-11-2007, 10:29
aanderss
27-11-2007, 10:45
trevliga spel
aanderss
27-11-2007, 11:00
CITAT (*Ulrica* @ 27-11-2007, 10:29)  hur styr man
Det var väl det jag trodde!  Betty vet precis vad vi behöver.
CITAT (Berith @ 27-11-2007, 11:05)  Det var väl det jag trodde!  Betty vet precis vad vi behöver. Öhhh, javisst...  Ni behöver några ruggigt beroendeframkallande spel som äter all er tid så att ni nätt och jämnt hinner med både julbak och köttbullsrullning Skyll inte på mig sen när den värsta galopperande julstressen sätter in på finalen ... när granen ska kläs, skinkan griljeras, klapparna ska rimmas och knäcken står och stormkokar - och ni sitter bortom tid och rum och kastar pingviner och tomtar så långt ni bara kan...
CITAT (Betty @ 27-11-2007, 12:54)  Öhhh, javisst...  Ni behöver några ruggigt beroendeframkallande spel som äter all er tid så att ni nätt och jämnt hinner med både julbak och köttbullsrullning Skyll inte på mig sen när den värsta galopperande julstressen sätter in på finalen ... när granen ska kläs, skinkan griljeras, klapparna ska rimmas och knäcken står och stormkokar - och ni sitter bortom tid och rum och kastar pingviner och tomtar så långt ni bara kan...  Äh, det är ingen fara, det är ju jättelångt till jul. 336 på pingvinen.  Hmm, än så länge...
Piccante
27-11-2007, 13:32
CITAT (Berith @ 27-11-2007, 09:55)  Hittade Evas tråd från julen 2003, där finns några tips men alla länkar funkar inte...? Och här är Bettys från julen 2004. Kossorna i Högaffla hage - klicka på kossorna och njut.  Kossor ???? tyckte de såg ut som hästar allihop  men kul klipp
CITAT (Markus_H @ 27-11-2007, 13:32)  Kossor ???? tyckte de såg ut som hästar allihop  men kul klipp  Visst är det hästar!  * hästar* H... Ä... S... T... A... R...Finns säkert kossor i Högafflahage också men just dom här sjungande figurerna är hästar.
Här är hela sidan med Högaffla hage - klicka runt bland djuren och se vad som händer. Klicka tex på kossan med skateboarden... Då kommer du till hennes sida, där kan du testa vad som händer när du drar musen över bilden. Den gröna plätten i mitten lockar tex fram en tjur (!!) som... som... ja som gör nåt. Och skateboardåkaren klämmer sej på ---. Finns mycket kul på den sidan.
Det tog mej 485! sekunder att lägga hönans pussel.
*Ulrica*
27-11-2007, 20:11
CITAT (aanderss @ 27-11-2007, 11:00)  hur styr man Du ska rita linjer som han ska åka på!
sqrulan
27-11-2007, 22:07
Den tomten är inte nykter! Inte kan jag få honom att åka nedför??
Åh, så kul, julspel!!
sqrulan
27-11-2007, 23:04
 Men herre gud,jag fattar inte!Han bara åker bakåt hela tiden och dör?!!!! Är jag dum i huvudet?Tomt dj.....el...
hjälp!!! jag har ju inte tid med sånt nu sitter jag fast igen, nästan värre än pingvinerna ju
sqrulan
27-11-2007, 23:25
Äntligen!!!Nu fattar jag .....  Pejori:säg inget om pingviner,detta är nog så irriterande.  Varför utsätter sig man för sånt här???
CITAT (Betty @ 27-11-2007, 09:51)  http://www.yetisports.org/ Yetisports, där kan du både slå iväg pingvinen med klubba och mycket mer. Obs! Man måste registrera sig med användarnamn - men spelen är gratis. <a href="http://www.yetisports.org/" target="_blank"> </a> Yetisports!! Den har jag glömt bort!
Ja jisses!....  Ciczi
 , Ni är ju bara för sköna, plockar fram allt beroendeframkallande ni kan när man skulle behöva ta sig i kragen och göra lite annat  . Skämt åtsido, jag klarade mig rätt bra, med undantag för Bettys Jardinains, det var jag tvungen att prova och blev så klart fast där ett tag. Idag tänker jag dock försöka låta fingrarna vara upptagna mid lite annat
Krolliljan
01-12-2007, 19:39
 Berith för länken. Jag hittade denna där. Vad hemsk egentligen
Hoppas att nån förstår vad jag letar efter nu.  Ifjol, tror att det också var till jul, så var det en sida där man skulle svara på frågor för att ta sej till nästa nivå. Och nästa nivå var också nästa sida. Med hjälp av svaret - som väl var en högre siffra än där frågan var? - tog man sej vidare. Nån som fattar vad jag pratar om?
Hittade den! URL-rebusFrån den här tråden från början.
Gudrun i Göteborg
01-12-2007, 21:43
Jisses vad många kul länkar! Tack tack
Ett till ... Julspel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|