Skulle vilja ha tag i en uppslagsbok om krukväxter där jag kan slå på växtens namn och hitta - färgbild på växten - växtsätt - placering - skötselråd med mera.
Har en gammal bok från 70-talet men där finns många blommor som är populära idag inte med. Så jag behöver förnya mitt bibliotek! Tacksam för tips.
flower
27-11-2007, 14:50
Ett exempel på en bok som jag tycker är bra är: Krukväxter, skriven av Lena Månsson (Ica Bokförlag)
igl
27-11-2007, 15:59
den boken som jag tycker är bäst är Bo med Blommor, utgiven av Bonniers. Författare är Herwig, Rob.
Den brukar finnas till salu för runt 200 kr på antikvariat på nätet. Gå till ditt bibliotek och titta om den finns där, annars kan de ju beställa den åt dig så du får se hur den ser ut.
mvh inger
Krokodilen
27-11-2007, 17:52
CITAT (igl @ 27-11-2007, 15:59)
den boken som jag tycker är bäst är Bo med Blommor, utgiven av Bonniers. Författare är Herwig, Rob.
Den brukar finnas till salu för runt 200 kr på antikvariat på nätet. Gå till ditt bibliotek och titta om den finns där, annars kan de ju beställa den åt dig så du får se hur den ser ut.
mvh inger
Jag tror faktiskt att det är en gammal Bo med blommor jag har. (Ligger nerpackad i flyttkartong.) Men min är alldeles för gammal som sagt, annars jättebra.
Köp ingen bok förrän du verkligen vet att du behöver den!
Gå till närmaste bibliotek och låna hem böcker,förra årets tidningar om trädgård kan du låna helårsvis.Alltså hela 2006 års Allt om trädgård och andra tidnigar om trädgård.
Det finns massor om krukväxter och jag tycker att bibblan är super bra för ibland är det skönt att slippa datorn och bara mysa med en bok/tidning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.