Krokodilen
Skulle vilja ha tag i en uppslagsbok om krukväxter där jag kan slå på växtens namn och hitta
- färgbild på växten
- växtsätt
- placering
- skötselråd
med mera.

Har en gammal bok från 70-talet men där finns många blommor som är populära idag inte med. Så jag behöver förnya mitt bibliotek! Tacksam för tips. thanks.gif
flower
Ett exempel på en bok som jag tycker är bra är: Krukväxter, skriven av Lena Månsson (Ica Bokförlag)
igl
den boken som jag tycker är bäst är Bo med Blommor, utgiven av Bonniers. Författare är Herwig, Rob.

Den brukar finnas till salu för runt 200 kr på antikvariat på nätet. Gå till ditt bibliotek och titta om den finns där, annars kan de ju
beställa den åt dig så du får se hur den ser ut.

mvh
inger
Krokodilen
CITAT (igl @ 27-11-2007, 15:59) *
den boken som jag tycker är bäst är Bo med Blommor, utgiven av Bonniers. Författare är Herwig, Rob.

Den brukar finnas till salu för runt 200 kr på antikvariat på nätet. Gå till ditt bibliotek och titta om den finns där, annars kan de ju
beställa den åt dig så du får se hur den ser ut.

mvh
inger

Jag tror faktiskt att det är en gammal Bo med blommor jag har. (Ligger nerpackad i flyttkartong.) Men min är alldeles för gammal som sagt, annars jättebra.
aldo
Annars kan du ju börja här på odla.nu tummenupp.gif

http://www.odla.nu/krukvaxter/
sqrulan
nono.gif Köp ingen bok förrän du verkligen vet att du behöver den!

Gå till närmaste bibliotek och låna hem böcker,förra årets tidningar om trädgård
kan du låna helårsvis.Alltså hela 2006 års Allt om trädgård och andra tidnigar om trädgård.

Det finns massor om krukväxter och jag tycker att bibblan är super bra för ibland är det
skönt att slippa datorn och bara mysa med en bok/tidning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon