kerstin z5-6
Tack Margit för allt arbete .. blomma.gif (som du ju har kvar en del av) -Ett ljus i novemermörkret blev detta smile.gif
har ni hunnit titta på sorterna ännu ?
Gåsis
Ja, nog känns det som om man kan önska en sort eller två från den listan. Hoppas nu inte margith knäcker sig så här i juletider med listan.

/Åsa
Margith
Jag har redan fått in en önskelista smile.gif men den får mig att inse att jag måste understryka:

Har du skickat in 10 påsar är det meningen att du ska få tillbaka 10 påsar också, MEN det finns bara 1 påse av varje sort!

Skicka därför en lista med dina 10 förstahands-alternativ, men var snäll och lägg till åtminstone lika många reserver, annars finns ju risken att du bara får en eller ett par påsar i retur -cry-.gif

I slutet av listan finns det några "bland-påsar", de räknas som 1 yes.gif
Jag delar inga påsar, förutom Kerstins. Hon har gått med på att jag får dela hennes fröpåsar om det är många som vill ha av dem och det tackar jag för wub.gif

Tack också för att ni bekymrar er om mig, men här är det lugnt. Jag har ju hållit i alla fröpåsar, tittat, vänt och vridit, så min önskelista är redan klar laugh.gif
Nån fördel ska jag väl ha för att jag håller i listan? shy.gif

Österläge
Klart du ska välja först Margith! Ta de du vill ha, resten delar du ut rättvist... yes.gif

Spännande lista var det verkligen, måste googla massa bara för att se vad som är vad!
Margith
Tack Uteplatsen, det var rart tänkt av dig wub.gif , men inte en chans! Jag är med på samma villkor som alla andra.

Visst har Kerstin rätt: frölistor och frökataloger är precis vad som behövs för att lysa upp novembermörkret yes.gif

ewa zon 3
Jo, här har skrivits ut lista och slagits upp i växtböcker sweatingbullets.gif
Spännande att lära sig namn på nya växter och bekanta sig med andra "Odlaiaters" fröval.
På de här viset finns det möjlighet att prova sorter som man kanske bara bläddrat förbi förut.
Vilken tur att du orkade dra igång det här Margith så att vi kunde få lite "fröskoj" rose.gif

/Ewa
Lars-Olof Arvids
Ja, det var verkligen en trevlig lista! wub.gif
Jag skrev ut den och satt och slog upp sorterna i Botanica igår kväll, och hade inte alltför svårt att bestämma vad jag ville ha. Lika bra att genast få det gjort, annars är risken att det inte blir av. Tycker du att jag har lagt till för få reserver går det bra att fylla ut med lite överblivna överraskningsfröer också. Det är bara kul! smile.gif

Olle
Camilla i Värnamo
Vill också tacka för ditt arbete Margith och att listan piggar upp är ju helt klart! Nu ska man bara bestämma sig också...hm svårt, men det är roligt med lite överraskning också. Roliga frösorter alla skickat in!
Archos
Har den här listan något med trädgårdsamatörerna att göra?
kerstin z5-6
nej inte alls -detta är en spontan"lista här på odla smile.gif
Archos
ja, kollade några inlägg längre ner å såg det.. rolleyes.gif hann inte radera inlägget innan svaret kom!

Å ännu längre ner fanns fanns ju STA:s frölista! biggrin.gif
Lady Hamilton
Har ännu inte hunnit bestämma min önskelista g.gif ..........Men är snart på "G" Naturligtvis tycker även jag att Margith skall välja först Någon "favör" måste ju hon ha för allt arbete som hon lägger ner bravo.gif
kerstin z5-6
absolut ! tummenupp.gif
Gåsis
Ja, klart man ska ha första tjing när man lägger ner en massa jobb. Passa på nu margith när vi säger ja tummenupp.gif

/Åsa
Margith
Tack allihop, ni är verkligen jättegulliga wub.gif

Men jag vidhåller, jag har fått fördelen av att se alla fröpåsar, vilket gjorde att min önskelista var snabbt avklarad, jag behövde inte Googla någonting laugh.gif Den fördelen räcker för mig. Själva bytet genomförs självklart på lika villkor för alla.

I sanningens namn har det här inte varit speciellt mycket jobb. Ska jag vara alldeles ärlig har det bara varit roligt. Nu hoppas jag att alla ska bli nöjda med bytet också.

Och vill ni göra om det nästa höst, gärna för mig.
Kom isf ihåg att bara så halva fröpåsen i vår biggrin.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon