Full version: Slutarökaräknare
Netha
Ladda ner Silkquit meter gratis... där skriver du in stoppdatum, hur många cig/dag du rökt samt vad ett pkt kostade.
Den tid du varit rökfri, antal cigg du INTE rökt, kronor du sparat och tid du förlängt ditt liv.

Silk Quit

Min räknare visar just nu rökfri 6år 2mån 4 veckor 2 dagar, inte rökt 68.477 cigg, förlängt livet 33 veckor 6 dagar, "sparat" 119.837 kr
Biggan_
...och jag har varit rökfri 3 år, 3 veckor och 6 dagar. Jag har sparat 51.612 kronor. Jag har inte rökt 22.440 ciggaretter. Förlängt livet 11 veckor och 22 dagar.
Vet inte om det stämmer så där riktigt eftersom cigarettpriset var lägre när jag slutade bolma än det är idag, men ändå blir det en rejäl summa! yahoo.gif Dessutom har man sparat tid! Tänk så mycket tid det hade tagit att elda upp alla dessa 22.400 cigg! fear.gif
Floppy
Jag har också varit rökfri i 3 år...ganska precis...slutade 18 nov 2004...min motivering var att min pappa dog i lungcancer och jag lovade honom att sluta röka...men att det fick bli efter begravningen...
Gillan
Tack för länken Netha. Nu har jag laddat ner den och fyllt i så gott det gick. För mig kommer inte den ekonomiska vinsten att bli lika fantastisk eftersom det var många år sedan jag köpte cigg i paketform. Jag har gjort på ett helt annat sätt, vilket jag absolut inte uppmuntrar till.

För mig är det inte pengarna i första hand som det handlar om. Det är välmåendet. Ock fantastiskt kul och se hur många man sen inte har rökt.

Jag blir helt imponerad/och chockerad när jag ser hur många cigg ni hade rökt om ni fortsatt ohmy.gif . Man tänker inte på det medans man håller på no.gif .

Stort Grattis till er smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon