Mikado
Kul med omröstningar tycker jag sweatingbullets.gif
Vem är din favoritfigur? smile.gif

Skriv om jag har glömt någon, mrn tror inte det iaff...
Christer i Falköping
Röstade på Tjorven ,har alltid varit förtjust i den tv-serien. Fast egentligen är det väl farbror Melker jag gillar mest där biggrin.gif
Christer.
Sailor Pluto
Ronja, tror jag g.gif .
Dilara

Sen min barndom har jag alltid gillat Pippi flirting.gif
Piccante
Röstade på Ronja. Stod mellan henne och Emil. Tjorven vill jag helst skicka ut på en öde ö tillsammans med farbror Melker, Karlsson på taket och Madicken. Har aldrig varit så förtjust i Astrids sagor egentligen utan bara tyckt om vissa.
aanderss
rasmus
Gudrun i Göteborg
Heja Pippi!

Hum... undrar om det skiljer mellan kön hur man röstar?
gammelnalle
Att "leta och hitta fel" kan mAN VÄL ALLTID...
Britt-Marie
Kalle Blomkvists Eva-Lotta
Sunnanängs personerna
Lena ("Jag vill också gå i skolan")
Ylva-li ur ”Allrakäraste Syster”

men Pippi Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump Svensson syster till Emil och inspiratör till alla tokerier är väl inte helt fel val...

men det GÅR INTE rösta rätt...
Astrids persongalleri är alldeles för vidlyftigt och olika...

ingen nämnd och massor glömda..

b

kön: manligt variant
Eva i Skåne
Saltkråkan är min favoritserie, men visst är många av de andra också toppen.
Castea
Madicken har alltid varit min favorit. wub.gif
Tezzla
CITAT (Markus_H @ 28-11-2007, 19:16) *
Röstade på Ronja. Stod mellan henne och Emil. Tjorven vill jag helst skicka ut på en öde ö tillsammans med farbror Melker, Karlsson på taket och Madicken. Har aldrig varit så förtjust i Astrids sagor egentligen utan bara tyckt om vissa.

Är faktiskt inte heller så förtjust i Astrid Lindgren. Inte så att jag sätter henne på en piedestal i alla fall.

Men Emil är bra, han gillar jag jättemycket wub.gif

Stina på Saltkråkan är vidrig! Usch och fy för den lilla hoppetossan! För att inte tala om Karlsson på taket. Burr!
Snigelhatare
Pippi Långstrump! Mamma och pappa läste den för mig för mååånga år sedan. De skrattade själva så de knappt kunde läsa. Hon är så underbar. Stark och ingenting är omöjligt för henne. Stackars de som hade läskigt pedagogiska föräldrar på 70-talet som bannlyste Pippi. Pippi är outstanding! Men de andra böckerna är underbara också.

Däremot tycker jag inte A.L platsade för nobelpriset, där räcker inte språket till riktigt. Men pris för att ha lockat många att läsa som kanske aldrig skulle ha läst något annars. Pris för underbara figurer i underbara världar.
Alba
Jag är inte heller så där överförtjust i hennes böcker.
Saltkråkan är i alla fall en favorit. Jag tror det har att göra med miljön som är så vacker.
Kajsa i Arvika
Läste bokstavligt talat SÖNDER Nils Karlsson Pyssling när jag var liten.. nåt speciellt med att bada i thekoppar och käka köttbullar som e lika stora som ens eget huvud... giggle.gif
Eva i Skåne
CITAT (Kajsa i Arvika @ 29-11-2007, 12:54) *
Läste bokstavligt talat SÖNDER Nils Karlsson Pyssling när jag var liten.. nåt speciellt med att bada i thekoppar och käka köttbullar som e lika stora som ens eget huvud... giggle.gif

Jag ler igenkännande, även om jag mest minns Nils Karlsson Pyssling från den EP-skiva vi hade och som spelades om och om och om igen.
Cacki
Pippi! Kanske för att jag har mina gamla pippiböcker kvar och faktiskt läser om dem då och då.
Jag tycker att Astrid Lindgren var helt suverän. Hon kunde konsten att skriva barnböcker för alla åldrar. Man hittar nya lustifikationer ju äldre man blir och jag vette 17 om jag inte skrattar mer idag än jag gjorde när mamma läste böckerna för mej allra första gången.
Farbror Blå
CITAT (Kajsa i Arvika @ 29-11-2007, 12:54) *

Håller med!

mJag läste den en massa ggr hos mormor och när jag blev i skolåldern läste jag den för lillebror=)
Monica i Nässjö
Jag skrev Tjorven. men egentligen tyckte jag bäst om Malin. Åh vad jag var förälskad i henne när jag var barn. Tänk att ha en sådan storasyster istället för den där retsamma, bråkiga och tjuriga som jag hade. rolleyes.gif
sqrulan
wub.gif Bröderna lejonhjärta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon