Full version: Linne
svennis
Öppnade datorn igen för att se om ni skrivit något om Gunnels gröna.
De var ju om ROSOR
Jag har sett hattrosen och altaret hos Marianna.
Var i Småland och firade Linnes 300år i år.
Klart jag har några små pimpineller från Råshult och Möckelsnäs,
en från vart tog sig, skulle kanske inte vara fler och det behövs ju inte.
Tokig kan man ju vara. Man kan ju gott ta tillvara de små tillfällen.
Nästa bättre att se det på datorn, tryck på linjen. Hoppas det blir något. tummenupp.gif

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/medi...32&a=984677

Tryck på fullskärm

Bild på Linne kommer

Ros från Råshult skulle det vara, trodde förstås att den var dubbel.
Pimpinellros Råshult.jpg
Bilder från Råshult i maj

Linne x.jpg

Skrinda.jpg

svennis rosor
Kajsa
Tack för den länken, såg viserligens kvällens program men dom andra har jag missat. Läste Karin Berglunds bok i sommar om Linné och den var helt underbar, där står mycket om hans barndomshem. Vet att jag varit där på skolresa en ggn som liten men jag minns inte så mycket av stället, det är nog väldigt upprustat idag vad man sett på TV, ängar, trädgård mm.

Jag lägger till en bild av sommarens älsklingsrosor

Linnaeus
Christina i Taxinge~
Tack för länken, Svennis!
Jag hade inte sett programmet innan.

Mycket vackert & rofyllt!
Det där med att frysa in rosblommor ska jag försöka komma ihåg!

svennis
Hej Kajs! Jag har sett det flera gånger nu.
Såg du Bi samhällen också.
Jag ska se Jerry Seinfild Bi film i jul.
Han gör reklam för bi. Filmen Bee- Movie.
Kajsa
Var det du svennis som höll på med bi, vad har jag nu fått det ifrån ? Har du visat bikupor från din trädgård ?
Kan det stämma att man kan frysa in rosblommor, ta fram dom på vintern och dom doftar, som dom visade ikväll ?
renate
Nu ska jag titta på Gunnels gröna,missade den när jag var i Skåne, jag torkar alltid några Stanwell P och R de Rescht,blombladen lägger jag i en skal och den står på skänken, underbart rosdoft i mörkaste vintern.
renate
CITAT (renate @ 01-12-2007, 18:10) *
Nu ska jag titta på Gunnels gröna,missade den när jag var i Skåne, jag torkar alltid några Stanwell P och R de Rescht,blombladen lägger jag i en skal och den står på skänken, underbart rosdoft i mörkaste vintern.

Nu har jag tittat på Gunnels gröna,avslappnande och ljuvligt med alla rosor i Smålands mörka skogar.Ungefär så ser det ut i min omgivning där jag går mina skogspromenader,fast Linnea finns inte här.Syn att det är slut.Marianna påminde mycket om Tasha Tudor och hennes trädgård.
svennis
Var det du svennis som höll på med bi, vad har jag nu fått det ifrån ? Har du visat bikupor från din trädgård ?
Visst måste man ha lite duktiga arbetar.
bi lastade 005.jpg

svennis
Någon som skall dit, den 23 maj?

http://www.folkesbygg.se/?s=projekt&id=4

http://www.linnesrashult.se/

Fin dag i år också. Njöt av Buffen
Rosorna var inte komna så långt.
Bikupan var inte uppe..

Råshult x.JPG

Linne.JPG

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon