|
Tänkte skapa en ny omröstning nu när alla de bra har åkt ut!!
krellus
29-11-2007, 16:35
Marie är ju överlägsen...
Amanda är den klart lysande stjärnan! Vilken idol! Att Marie sen sjunger bättre spelar absolut ingen som helst roll när det är just en IDOL som ska utses. Det är ju ingen näktergal man leter efter här.
Herregud, jag röstade fel!  Jag röstade på Amanda istället för Marie. Alldeles jättetokfel! Jag borde nästan åka på stryk! Marie ska självklart vinna!
Liiiite kul är det väl att Mikado har skrivit tre inlägg och alla tre är omröstningar.  Tänkte inte på det när jag röstade i första tråden, att det också var Mikados första inlägg här. Ja ja jag vet, jag är misstänksam.
CITAT (Berith @ 30-11-2007, 08:00)  Liiiite kul är det väl att Mikado har skrivit tre inlägg och alla tre är omröstningar.  Tänkte inte på det när jag röstade i första tråden, att det också var Mikados första inlägg här. Ja ja jag vet, jag är misstänksam.  TV4 kanske har svårt att få tittare den traditionella vägen och blir alltmera desperata.
Men herregud. Vad spelar det för roll att trådstartaren enbart skrivit tre inlägg och alla inlägg har med Idol att göra? Om det vore så att det var tre väldigt provocerande inlägg så skulle jag kunna undra, men nu gäller det en så simpel grej som Idol.
CITAT (Berith @ 30-11-2007, 07:00)  Ja ja jag vet, jag är misstänksam.  Alltför...  Hej och välkommen till Odlas forum Mikado, jag tycker att det är kul med omröstningar.
CITAT (Berith @ 30-11-2007, 07:00)  Liiiite kul är det väl att Mikado har skrivit tre inlägg och alla tre är omröstningar.  Tänkte inte på det när jag röstade i första tråden, att det också var Mikados första inlägg här. Ja ja jag vet, jag är misstänksam.  hmm.. asså lite idolgalen är jag väl o sen är det här är mitt ANDRA inlägg med omröstning När jag gjorde förra omröstning var det fler i tävlingen så jag tänkte att de skulle va kul me en till omröstning Kanske göra en till omröstning sen när det bara är 2 kvar i finalen?
CITAT (Mikado @ 30-11-2007, 14:17)  Kanske göra en till omröstning sen när det bara är 2 kvar i finalen?  Gör det!
CITAT (Rossi @ 29-11-2007, 17:41)  Amanda är den klart lysande stjärnan! Vilken idol! Att Marie sen sjunger bättre spelar absolut ingen som helst roll när det är just en IDOL som ska utses. Det är ju ingen näktergal man leter efter här. Håller fullständigt med, Marie är ju lika spännande att titta på som när målarfärg torkar på väggen. Gita
Gossen Ruda
30-11-2007, 16:37
Vem bryr sig? Jag har en arbetskamrat som nån fredag ville se en film med Clintan men icke, resten skulle se på IDOL. Fast när han tittade in i TV-rummer när Clintan skulle börja så satt 3 personer i soffan och snarkade. Så spännande var den tävlingen.
CITAT (Betty @ 30-11-2007, 11:26)  Alltför...  Tycker du? Njaee jag fortsätter allt att vara misstänksam, tycker det är så mycket här som inte borde vara här. Och "figuren" har startat tre omröstningar på numera fyra inlägg.
CITAT (Berith @ 01-12-2007, 07:57)  Tycker du? Njaee jag fortsätter allt att vara misstänksam, tycker det är så mycket här som inte borde vara här.
Och "figuren" har startat tre omröstningar på numera fyra inlägg. Excuse "miss Berith"?? Kallar du mej figur?? Fyra inlägg? 3 omröstningar? Jag har faktiskt bara startat två inlägg med omröstning på båda sooo?
Sorry, spel är det ju. Jaa jag får det till tre omröstningar, två om Idol och en om Astrid Lindgrens figurer. Mikados profil.
zatoichi
01-12-2007, 13:12
CITAT (Gita @ 30-11-2007, 16:08)  Håller fullständigt med, Marie är ju lika spännande att titta på som när målarfärg torkar på väggen. Gita haha, det här var roligt, och jag håller med. Men nu är det ju tvtittar-folket i övre medelåldern & pensionärerna (ej ungdomar som behövs för att idolkonceptet ska bli fullskalig, de hinner inte sitta hemma på fredagkvällar) som tittar (och röstar) vilket sedan förklarar det faktum att den som vinner sällan är/blir idol, hänger ni med;-) Bra omgång i år, förresten, med sångare som daniel, kristoffer och amanda. marie som antagligen vinner, kommer vi att se mera av i alla soffprogrammen så det är väl bara att tacka sina gudar över att man inte sitter och kollar på dom, i vilket fall.
CITAT (Berith @ 01-12-2007, 11:27)  Och vad är det för särskilt med den? Den är ungefär lika tom som min. Menar du att man är mysko om man inte skriver ut info i sin profil eller vad menar du? "tycker det är så mycket här som inte borde vara här", skrev du. Eftersom jag har en nästen tom profil så borde väl det gälla mig också...
CITAT (Tezzla @ 01-12-2007, 13:16)  Och vad är det för särskilt med den? Den är ungefär lika tom som min. Menar du att man är mysko om man inte skriver ut info i sin profil eller vad menar du? Låtsas inte att du inte förstår.  Om du klickar på länken kommer du till Mikados profil, och där ser du att Mikado startat tre trådar. Tre trådar = med tre inlägg, plus dom två extra inläggen i den här tråden, totalt fem inlägg. Häpp! Och allt det där hade du nog förstått om du inte plockat bort infon i mitt inlägg.
CITAT (Berith @ 01-12-2007, 13:25)  Låtsas inte att du inte förstår.  Om du klickar på länken kommer du till Mikados profil, och där ser du att Mikado startat tre trådar. Tre trådar = med tre inlägg, plus dom två extra inläggen i den här tråden, totalt fem inlägg. Häpp! Och allt det där hade du nog förstått om du inte plockat bort infon i mitt inlägg. Jag behöver inte låtsas någonting. Du menar att det är något mysko med Mikado eftersom han/hon har en tom profil och har startat tre trådar. Två om Idol och en om Astrid Lindgren. Och han/hon har skrivit fem inlägg. Jo, det är ju väldigt mysko! Ska vi döma ut folk på så lösa grunder så är det skrämmande.
CITAT (Tezzla @ 01-12-2007, 13:28)  Jag behöver inte låtsas någonting. Du menar att det är något mysko med Mikado eftersom han/hon har en tom profil och har startat tre trådar. Två om Idol och en om Astrid Lindgren. Och han/hon har skrivit fem inlägg.
Jo, det är ju väldigt mysko! Ska vi döma ut folk på så lösa grunder så är det skrämmande.
----
skrev fel, sorry sorry
Hmm.. asså fattar inte vad det är du misstänker Har kollat på forumet i flera år men jag ville bli medlem här, speciellt för att skapa omröstningar för att det verkar kul. Men visste inte att de fanns personer som dömer mej efter min toma profil..
CITAT (Berith @ 01-12-2007, 13:25)  Mikado startat tre trådar. Tre trådar = med tre inlägg, plus dom två extra inläggen i den här tråden, totalt fem inlägg. Häpp!
Och allt det där hade du nog förstått om du inte plockat bort infon i mitt inlägg. Får inte mikado skriva inlägg eller lägga till omröstningar?
Christina i Taxinge~
01-12-2007, 17:59
Alltså.....jag väntar spänt på upplösningen av detta mysterium - "varför får inte Mikado starta omröstningar och göra inlägg?" Jag förstår inte vad det är för konstigt med det?
CITAT (Berith @ 01-12-2007, 07:57)  Och "figuren" har startat tre omröstningar på numera fyra inlägg. och.......................?
 Det där om att du blev medlem här för att starta omröstningar var lite kul. Vi andra blev nog medlemmar för att vi är intresserade av odling i stort eller smått. Släpp det här nu, ni andra, det är inget ni behöver fundera mer över. Men jag däremot fortsätter vara misstänksam mot vissa medlemmar, trådar och diskussioner här inne.
CITAT (Berith @ 01-12-2007, 19:15)  Släpp det här nu, ni andra, det är inget ni behöver fundera mer över. Men jag däremot fortsätter vara misstänksam mot vissa medlemmar, trådar och diskussioner här inne.  Då tycker jag att du faktiskt kan hålla din misstänksamhet för dig själv. Du behöver inte insinuera saker öppet i trådarna. Sånt är bara onödigt och fult.
CITAT (Tezzla @ 01-12-2007, 19:20)  Då tycker jag att du faktiskt kan hålla din misstänksamhet för dig själv. Du behöver inte insinuera saker öppet i trådarna. Sånt är bara onödigt och fult.
Ibland kan misstänksamhet leda till sjukligt betéende.
I ett forum som detta som är öppet för alla ... varför misstänka nya medlemmar?
Det är ju inte som att du/jag som varit medlemmar länge, skulle ha någon sorts rätt att betygssätta el på annat vis klassa nya medlemmar eller deras inlägg.
Jag har valt att ta bort all personlig info i profilen... detta pga vissa omständigheter, men trots det skriver jag och till o med startar nya trådar och ingen har ifrågasatt mina.
Låt oss alla välkomna varje ny medlem och ge dem chans att både deltaga i debatterna och själv komma med frågor, omröstningar mm utan att ifrågasätta deras motiv till medlemsskapet. Eller?
zatoichi
02-12-2007, 04:26
Den adertonde i akademin vill väl kanske behålla sitt vetorätt i fråga om vad som gäller i fråga om det ena eller andras vara eller icke vara? detta med tanke på den misstänksammes medlemsnummer (18). Skämt å sido. Jag hänger inte heller med i tankegångarna, det är väl väl att allt möjligt som rör sig i tiden (inkl idol) kan diskuteras på ett Odla forum, speciellt i trådarna som inte gäller växtodling speficikt...
tänk bara, för historieskrivningen efteråt, en och en annan hint om vad som pågick i övrigt, tidens tecken...futtiga eller inte, likväl befintliga.
allt gott, gott folk (hälsar damezatoichi, suspekt som bara den. Eller inte. Men definitivt glad över växtkraften i både tankar och det gröna i naturen).
Äsch, släpp mitt resonemang nu. Mikado är säkert en helt vanlig medlem, precis som vi andra - som Netha t.ex.  - som startar trådar och skriver inlägg, och är intresserad av växter och odling.
Gossen Ruda
02-12-2007, 10:33
Får väl framföra min åsikt att Berith har en viss poäng med sin undran, det är lite skumt. Dock inte så skumt att jag bryr mig, det fodras mer av märkliga inlägg för att jag skall känna troll-lukt. Fast nu borde det väl vara färdigtjafsat om den saken, hur gick det i idoleriet?
Vad kan man säga? You are weird!!
Japp! det här forumet visar sina "weird-sidor" ibland. Har själv varit med om något liknande här förut.
CITAT (Berith @ 01-12-2007, 07:57)  " tycker det är så mycket här som inte borde vara här." Precis Berith, Du har bidragit med en helt onödig kommentar. Gita
Piccante
03-12-2007, 21:27
CITAT (Mikado @ 02-12-2007, 20:51)  Vad kan man säga? You are weird!!  Det var tråkigt att du misstänkliggjordes när du var ny här. välkommen förresten. Men jag tror det finns en förklaring till "weird beteendet". Ibland går det inflation i omröstning på odla. Var väl för ett tag sedan, halvår, år sedan något då det startades omröstningar om precis allt och lite till....  Tycker man inte om trådar med omröstningar så är det bara att hoppa över dem och ignorera, fast vissa tyckte nog det blev lite jobbigt när det ploppade upp nya hela tiden för nya trådar ligger överst och de trådar man försökte följa låg alltid nedanför alla omröstningar. Men jag misstror inte dig Mikado, det är ju skillnad på att starta 3 omröstningar och 37.
 Men det är ju just det, jag tror inte att Mikado är ny medlem här. Och Gita, vad menade du med att göra så med citatet....? Förstod inte det.
CITAT (Tezzla @ 30-11-2007, 09:28)  Men herregud. Vad spelar det för roll att trådstartaren enbart skrivit tre inlägg och alla inlägg har med Idol att göra? Om det vore så att det var tre väldigt provocerande inlägg så skulle jag kunna undra, men nu gäller det en så simpel grej som Idol.  någonstans måste man ju börja och skriva sina inlägg, så varför inte i omnröstningstrådar??? det blir nog flera inlägg i andra trådar så sakterliga.  CITAT (Berith @ 03-12-2007, 21:36)   Men det är ju just det, jag tror inte att Mikado är ny medlem här. /.../ har det någon betydelse om det är en medlem med flera nick???? ser inget konstigt med inläggen och inget elakt heller, så varför bry sig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|