Full version: Garderobsblomma!
Sol_blomman
Hej! Jag har en garderobsblomma och den har har 2 stycken grenar där bladen har skrumplat. Jag vattnar sällan men har haft fönstret öppet, kan den ha blivit sån på grund av det? Jag har aldrig planterat om den. Den har oxå haft gula blad som jag och fick kl[font="Arial"][/font]ippa bort hela grenen. Hur klipper man ner grenarna? Mvh Sol_blomman
pejori
garderoben är en tålig växt, och vissnar nästan bara av för mycket vatten och för mycket sol.... tummenupp.gif
står den i ett fönster med sol, så skugga den eller byt plats på den.
Klipp ända ner till jorden, då tar inte grenen kraft från rötterna och skjuter lättare nya skott
Sol_blomman
Tack. Jag ska tänka på det du har sagt med vatten och sol.Den står i ett fönster där det inte är så mkt sol, jag förstår inte riktigt hur den har blivit sån. Jag satt i 2 stycken växtpinnar i krukan, sen blev den sån efter det, kanske var därför??.kan det komma skott där man har klippt ner hela grenen ner till jorden eller? Hur ofta ska man vattna den? Mvh Sol_Blomman
Sol_blomman
vissa garderobsblommor har mer grönare blad mer mörkare. Kanske beror på vart man köper den nånstans?vissa växer ju hur bra som helst. smile.gif
pejori
CITAT (Sol_blomman @ 29-11-2007, 22:28) *
vissa garderobsblommor har mer grönare blad mer mörkare. Kanske beror på vart man köper den nånstans?vissa växer ju hur bra som helst. smile.gif

bladen är väldigt ljusa och sladdriga när dom kommer, men hårdnar och blir mörkare med tiden
vattna mycket sparsamt nu på vintern.
pinnarna kan spela roll, då dom inte är förtjusta i för mycket näring.
klipp ända ner. dom nya kommer nerifrån
Sol_blomman
Tack så mkt för svaren! Jag ska tänka på det du sa du sa mkt bra saker Mvh Sol_Blomman
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon