Full version: Vintergrönna.
Åsnan
Jag har många marktäckare o resten av marken är täckt med annat, inget öppen jord någonstans.
Vintergrönna har kommit dit själv. jag alskar deras blåa blommar. Men g.gif ........tål pioner när marken är täckt med dem???
Jan Lindgren
Hej!
Det finns massor av varianter av Vinca. Olika blomfärger och olika bladfärger. Det är en mycket tacksam växt. Jag har dem som undervegetation i ett rhododendronparti.
MVH
Jan Lindgren
Åsnan
Jag har den lågväxande Vinca, den har ljusblåa blommor. Den växer vild här på ängen o i skogen o har tagit sig själv in i min trädgård. Den växer otroligt snabb o är mycket vacker på vintern, speciellt i solen. Rådjuren älskar den o klippar den varje vinter åt mig.
Men tror någon att det går med pioner??
Christer i Falköping
Nejdå, det blir inga problem för pionerna. De tar sig upp genom vintergrönan utan problem. Vintergröna kan dock bli ett rejält ogräs med tiden, så håll den i schack så den inte sprider sig allt för mycket.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon