Annica J
Hej!

Igår (kanske lite sent ute) pyntade jag i vårat storarum och bytte gardiner och gjorde juligt där. Jag satte upp en slags panellängd med trådar, ja de som är så moderna nu i juliga färger och allt var frid och fröjd.
Idag på morgonen väckte han mig som vanligt och ville som vanligt jaga upp mig för mat....FÖR att få tyst på han så gick jag upp och på toa. Till min stora "SURPRICE" hade han lämnat en present till mig utanför sin toa-------full med delar från gardinen thumbdown.gif ranting.gif
Till det fina hör ju att de siderno som man kan röra/nå och är mycket väl synliga har han ej rört men den som är längst in och gömd den har han tuggat sönder totalt -cry-.gif

Jag vet att min katt brukar bli lite arg/sotis om vi är borta för mycket en dag och igår var tyvärr en sådan dag då vi var på staden och handlade julklappar men detta tar ju priset crazy.gif

Jag fattar inte vad som tar åt min katt.....har ni något tips om hur jag kan undvika att detta händer igen confused.gif

Snälla kan någon hjälpa mig!?

MYCKET ledsen matte!

Annica
Kathy
CITAT (Annica J @ 01-12-2007, 08:58) *
Hej!

Igår (kanske lite sent ute) pyntade jag i vårat storarum och bytte gardiner och gjorde juligt där. Jag satte upp en slags panellängd med trådar, ja de som är så moderna nu i juliga färger och allt var frid och fröjd.
Idag på morgonen väckte han mig som vanligt och ville som vanligt jaga upp mig för mat....FÖR att få tyst på han så gick jag upp och på toa. Till min stora "SURPRICE" hade han lämnat en present till mig utanför sin toa-------full med delar från gardinen thumbdown.gif ranting.gif
Till det fina hör ju att de siderno som man kan röra/nå och är mycket väl synliga har han ej rört men den som är längst in och gömd den har han tuggat sönder totalt -cry-.gif

Jag vet att min katt brukar bli lite arg/sotis om vi är borta för mycket en dag och igår var tyvärr en sådan dag då vi var på staden och handlade julklappar men detta tar ju priset crazy.gif

Jag fattar inte vad som tar åt min katt.....har ni något tips om hur jag kan undvika att detta händer igen confused.gif

Snälla kan någon hjälpa mig!?
MYCKET ledsen matte!
Annica

Kissen kunde nog helt enkelt inte låta bli...han trodde säkert att du hängt upp gardinerna exklusivt enbart för honom. wub.gif
Jag brukar alltid tänka ur "katt-perspektiv" då jag handlar nya inredningssaker. Som t.ex kuddöverdrag; "är det här ett tyg som drar till sig katthår?" osv.

Annica J
Ja, du man kan alltid önska whistling.gif Jag hade för säkerhetens skull de framme i två dagar liggande på våran soffa då jag hade delat gardinen på mitten och skulle sy ihop den och ordna till den....då brydde han sig inte det minsta. Jag fattar verkligen ingenting! Vid andra delen utav fönstet, vid elementet har han en mjuk sovkorg och ungefär 10cm intill den andra halvan (mycket lätttillgänglig) av gardinen. Den har han inte rört eller brytt sig alls om. confused.gif confused.gif Hade jag varit han då hade jag ju hellre tagit den sidan som jag lätt kunde nå än den sidan som är vid strömkablar,hyllor, bord m.m. m.m. Han kommer ju knappt in dit han varit nu för det är så trångt.

Åh, jag blir bara så ledsen då jag slitit som ett djur med dessa stackars gardiner då jag har en form av reumatism och det absolut inte var en dans på rosor att få dem på plats och passade. sweatingbullets.gif crying.gif -cry-.gif
Men men jag får väl ta ner julgardinerna igen och hänga upp de vanliga. Är vanligtvis inte mycket för julen och detta var mina nyinköpta julgardiner.
Sorry, världens negativ idag då inget vill sig och katten är som devil.gif -själv.
sqrulan
trostar.gif Men fy vad trist att han förstörde dina nya gardiner.Han kanske hadde tråkigt och fick ett energi
anfall som dom brukar få ibland.Dom kan ju få ett frispel och fara omkring som galningar.
Eva-Helene
Ja fy 17 när sånt händer! Jag har en kattherre som är bra på alla sätt och vis MEN! han har en dyr egenhet: han är expert på att öppna garderobsdörrar och han älskar att tugga på t-shirts, trosor, bh-ar, handdukar (även när dom hänger i badrummet), lakan m.m. m.m. Har nyss fått rådet att preparera utvalda plagg med bitterspray och ha dessa någorlunda tillgängliga för honom. Så: djuraffären nästa!
ifibi
Jag hade ettsådant draperi men det åkte ner illa kvickt när jag upptäckte att min katt bitit på det. Som tur var kom det ut den naturliga vägen! Vågar inte ens tänka på vad som kunde hänt!!!
Annica J
Tack för era tips!

Jag fattar bara inte denna herre... Han är väldigt egen och alltid om man lämnat honom själv för länge, sand ej passar i lådan eller om maten ej duger så ställer han till något hyss....ALLTID. det bästa är nog när han har satt sig mig under våran dubbelsäng och skitit trots nybytt i lådan. (Sanden dög ej då) Han var inne på toan, nosade i lådan och gick iväg under våran säng. Hm, ja katter blir man ej klok på...Suck!

Men en sak är säker köp av nya julgardiner/sy nya julgardiner och besök hos zoo eller veterinär för spray är att väntas.
Tack alla!

Annica
Kathy
Annica:

Det går inte att korta gardinerna så att han inte kommer åt dem? (Eller skulle det se konstigt ut då?)
Annica J
Hej!

Det var en toppenidè du kom med men tyvärr ser det kanske lite konstigt ut då det är panellängd till storarummet... Hm han är som inget har hänt just nu och har EJ rört några gardiner det minsta medan vi varit borta idag. Måste berätta att denna katt har blivit mycket personlig då jag fick honom först på foder (ägaren ville ha massa kattungar efter honom) men skötte sig ej och han blev mycket lidande hela tiden. När jag fick hem honom var han mycket strykrädd och hade svårt att lita på folk så jag och min sambo har fått jobba hårt för att få hans tillit men han har istället blivit som en liten människa. Jag går nämligen långtidssjukskriven pga sjukdom och är med honom hela dagarna. Vi pratar med varandra och han svarar.... Han är väldigt smart och INNAN jag fick hem honom hade han en livspartner sedan han var kattunge, men de blev delade utav henne som hade köpt dem och jag fick bara honom och då var han nästan 3 år gammal.

Ja,ja pysslar som bara den idag och hoppas att han skall vara gladare att man e hemma mycket och pysslar med honom.

Ha det gott och tack för alla era svar och förslag. Jättetacksam!

Annica
Pius
Du kanske skulle testa feronomer http://www.apoteket.se/rd/d/5998 En bekant till mig har testat och det fungerade på hennes kattungar som kissade lite här och var då och då.

Pius
Annica J
Tack för tipset. Skall träffa veterinär imorgon och prata om min lilla herre. men det lutar åt det hållet....Ja, typ fyspray eller vad det heter..

Tack för svaret och tipset.

Mvh: Annica
Kathy
CITAT (Annica J @ 03-12-2007, 19:38) *
...//.....men det lutar åt det hållet....Ja, typ fyspray eller vad det heter..

Fast det där är inget fy-spray utan feromoner som lugnar kissen och får honom att må bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon