Full version: Hemma igen!
Monica M zon 4
Kom hem från min Lybecksresa igår kväll. Vi hade det jättemysigt och shoppade en hel del. Bland annat marsipan, lite julpynt och jättestora hassel- och valnötter.

I en kyrka hade de hantverksutställning med kanonfina saker. Köpte två handgjorda tvålar som luktade helt underbart. Och det var nära att jag köpte en hög skulptur i trä och glas. Tyvärr hade vi nog inte fått in den i bilen även om vi kan fälla sätena.

Monica i Nässjö! Det finns gott om saker kvar för dig att handla! Ha det så kul nästa vecka!!
Monica i Nässjö
Men så bra att du lämnade åt mig giggle.gif . Den här kyrkan, är det den intill "Den gamla potatiskällaren", som tar inträde? Det brukar alltid vara en lång kö utanför men vi har aldrig gått in. Får nog ta och göra det i år, det lät spännande.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Monica M war ni in på julmarknaden i Kiel också?

Elisabeth
Monica M zon 4
Monica i Nässjö: Hmmm, gamla potatiskällaren? Det är nog nåt jag missat. Om du har ryggen mot den gamla fina stadsporten och går upp för den branta backen så kommer du ett torg på vänster sida där det brukar vara massa olika stånd. Kyrkan ligger på höger sida av vägen. Det var stora skyltar så det går inte att missa. Dom tog 2 Euro i inträde men det tyckte jag det var värt. Det fanns mycket att kolla på och 2 tjejer spelade så vacker på harpa och tvärflöjt. Mycket stämningsfullt. Mycket av prylarna var dyra men det var kul att kolla i alla fall.

Elisabeth Väskustkolonisten: Nix, vi har aldrig varit på julmarknaden i Kiel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon