|
Hannele
22-11-2002, 17:18
Handling En varm och mänsklig komedi om en grupp förhärdade kriminella som gör trädgårdsodling till en del av sin rehabiliteringsprocess. Odlandet går så bra att de till slut ställer upp i anrika trädgårdstävlingen Hampton Court Garden Show där en av dem blir förälskad i dottern till en av Storbritanniens främsta trädgårdsexperter. Filmen är baserad på en sann historia. "Gröna Fingrar"Filmen fick dålig recension - men jag funderar på att se den i alla fall. Kommer nog inte gå så länge... innehåller inte så mycket våld & sex.
Helen i Skåne
22-11-2002, 17:23
Jag tror på ALLT som Helen Mirren är med i! Hon är skithäftig och fruktansvärt duktig! Såg du när hon vek ut sig och sa helt kaxigt att kvinnor över femtio också var vackra, underbart! Dessutom tycker jag det låter som en härlig film, engelsk och UTAN sex och våld... Ska genast kolla när man kan se den i en sådan här avkrok...
Helen i Skåne
Film utan sex och väld??? Är det möjligt???
Självklart är kvinnor över femtio vackra , om än inte alla, men det är ju inte alla unga heller. I texten står det "Vart tog alla vackra flickor vägen? och vart kommer alla fula kärringar ifrån" Vart kommer alla gubbar med flintis och bauta ölmage ifrån? Undrar Ann.
Hannele
22-11-2002, 20:09
Helen Mirren är ju jätterolig! Men Clive Owen är gôrläcker!!
Hannele
24-11-2002, 09:05
Men Stephen Crane... är väl inte med i "Gröna fingrar"?? Men det är Clive Owen, Helen Mirren, David Kelly, Warren Clarke, Danny Dyer!
Näää - eller jooo - Clive Owen spelade ju Stephen Crane i den där bradiga tv-serien på nittitalet! Det var då jag fastnade för honom...
Hannele
26-11-2002, 22:41
Nu har jag sett "Gröna fingrar" på bio! Jag njöt - mer trädgård har man väl aldrig skådat på en biofilm. Clive Owen skulle jag köpa en begagnad bil av... Filmen fick orättvist dåliga recensioner på TV; 1 poång på grund av att filmen var "förutsägbar"...?!? Jag kan slå vad om att recensenterna INTE ens sett hela filmen...! För det fanns en hel del överraskningar. Hela storyn, synopsis. I jubileumsboken om Chelsea Flower Show finns det bild på fångarnas trädgård, så visst finns det en hel del verklighet i filmen.
Hannele
30-11-2002, 23:14
'Det är det jag gillar mest med plantor att de säger inte emot!' säger Helen Mirren - som spelar trädgårdsexpert i "Gröna fingrar" - och har åsiktsskiljaktigheter med sin dotter. Det kanske är det som är bäst med växter...??
Vaddå, säger inte växter emot?? Mina har iallafall bestämda åsikter om hur de blir behandlade. En del hotar med att gå bort, andra tar för sig av både sitt eget och andras utrymme.
Hannele
05-12-2002, 23:16
Strunt i julstädningen - gå på bio i stället!
Lena, på sätt och vis har du rätt... men växterna protesterar tyst...
Hannele
14-12-2002, 11:44
Jag hade skämsläckare på jobbet...
Aj! Den var nog värst...
Hmm någon som vet var man kan se denna film nu??? hittar ingen biograf som visar den : / Hur som helst kan man läsa allt om filmer på www.imdb.com och där har denna film fått 7 av 10 poäng av läsarna. http://us.imdb.com/Title?0203540
Hannele
01-01-2003, 14:44
Bra filmer försvinner fort... efter en vecka eller så. Därför försökte jag göra reklam för Gröna Fingrar. Ju fler som tittar, desto mer såna filmer kanske vi kan få in?? Nu är det väl bara video som gäller?
abborrmaster
04-01-2003, 14:40
utan sex och våld?
gud så meningslöst....
/Simon
Hannele
05-01-2003, 00:43
Det där skrev jag innan jag sett filmen...
abborrmaster
05-01-2003, 12:31
inte att det var meningslöst med en sådan film...
Jag sade det dock med glimten i ögat.
/Simon
Hannele
05-01-2003, 20:14
Jag har glömt, vem som hade den läckraste häcken...! Det blev hett, när dom klippte till!
abborrmaster
05-01-2003, 20:19
CITAT (abborrmaster @ 04-01-2003, 14:40) utan sex och våld?
gud så meningslöst....
/Simon Massor med sex i filmen, blommorna parar sig ju med varandra..... Hur som helst så har jag nu mailat till Distrubutören Sonetfilm för att få veta om filmen går någonstans fortfarande. Ralf
Om den går eller kommer till Lund-Malmö området kan ni väll tipsa mig Låter som en film i min smak
GRRR måste skriva om detta inlägg då nåt hände på vägen till Servern
Har idag pratat med bolet Sonet som har filmen i Sverige. Filmen har gått klart i Sthlm. Dom nämnde att den skulle gå i Bland annat Örkelljunga eller Ödeshög eller var det nu var.... Utanför 08 i alla fall.....
Ni som bor så till får spana på er lokala biograf. Filmen kommer troligtvis att släppas på Video o DVD senare i vår.
Säger Ralf (som älskar "tant"-filmer som Stekta Gröna Tomater, Italienska för nybörjare och Du har mail.)
Bara för det kom det fram dubbelt..... suddar lite hära... tur det ej kom i trippelform, ni kan ju tro atrt jag stammar.....
abborrmaster
13-01-2003, 20:27
CITAT (Ralf @ 13-01-2003, 20:23) Säger Ralf (som älskar "tant"-filmer som Stekta Gröna Tomater, Italienska för nybörjare och Du har mail.) Okej, ditt feminina jag kan jag ha medlidande över men "du har mejl" e väl ändå värdelös? SGT och IFN duger... /Simon
nja Du har mejl..... ahh var väl så där o en del saker var väl lite väl puttenuttiga, fast det hade nog varit roligare att se "orginalet" från 1940 med James Stewart, The Shop Around the Corner.
Nu kommer "Gröna fingrar" snart på video! I slutet av april kan ni börja leta i videobutiken. Jag har också sett den nu och den är HÄRLIG! Rekommenderas varmt.
Hannele
01-02-2003, 23:37
Gör en träff med flera trädgårdskompisar!
Hannele
18-02-2003, 22:12
Missa den inte... Vallentuna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|