Full version: Dag´s Balgårdsros
svennis
Hej Dag!
Är det denna rosen du odlar? thumbdown.gif

Dag´s ros.jpg

Ulrica funderar hur hon skall få resurser att sprida rosorna. Bild
Volontärer är kanske en lösning.

Ulrica.jpg

Christina i Taxinge~
Men fy attsingen vilken söööööööööt ros!!!!
Villhavillhavillha!
noranettan
Men Else på Roskraft är ju med på bilden. Klart att hon måste få lov att föröka den!
Dag
Hei Sven! Jeg så dette innlegget først nå i kveld. Ja, dette er en av de 5 rosene jeg har til utprøving. Hos meg har den fått enormt mange skudd og blitt en stor omfattende busk. Jeg snakket med Ulrika for noen dager siden, og hun sa at de ville vente enda en stund før de sendte denne rosen ut på makedet (hvis jeg oppfattet henne korrekt)
Men jeg har en annen laksrød/flamingofarget rose jeg mener vil bli en ettertraktet rose.
Dag
noranettan
Vad härligt Dag att du har minst en så fantastisk ros på provodlingen. Av de fem jag har är det två som är halvskapliga, de resterade tre är sådana att jag helst tog bort dom!!!! Jag är ändå osäker på om de halvskapliga jag har är värda att släppa ut. Den ena är väldigt lik Anna och har samma föräldrar, men blommorna blir större och den är rejält högvuxen - klätterros mao. Den andra har pendulinan som ena föräldern och det slår igenom, blommor och blomning är lika, men blommorna är avsevärt större. (hörs det att jag är avundsjuk??)
Kajsa
Vilken tät och härlig ros, vad roligt med nya Balsgårdsrosor som är på gång, jag är så himla glad i dom fyra man får köpa. Har du en bild på den röda som också utvecklats till belåtenhet ?
Dag
[attachment=10170:Balsgård_laks.jpg]

Et forsøk å legge inn min laksrosa Balsgård

Dag
Dag
[attachment=10172:Hvit_Balsgård_800.jpg]

Og dette er min hvite Balsgård på prøvefeltet.

Dag
Kajsa
Jättevackra, vilken av dessa rosor är din favorit Dag ? När tror man att nya Balsgårdsrosorna kan säljas, hur många olika kan det bli ?
svennis
Denna Balsgårdsrosen 0649 provodlar jag.
Har nu flyttat den. Likar Pendulina.
0649 A Pendulina.jpg

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon