Full version: Fräcka typer
Susanna
Hej!

Min svåger har en kolonilott strax utanför Stockholm. När han kom dit härommorgonen hade tjuvar varit i farten. De hade snott hans potatis, rödbetor, gula lökar och vitlöken. Till råga på allt hade de varit ordentliga. De hade t ex klippt blasten på potatisen och lagt den i en prydlig hög bredvid komposten. mad.gif

Nu sover han i hammocken på nätterna för att skydda det som finns kvar. Man inser ju hur arg man själv skulle bli om man råkade ut för något liknande. Man kämpar från början på året med sin trädgård och sina grönsaker och när det är dags för skörd hinner någon annan före. Fy tusan.

Susanna
adrian
Ja, det är för j-t...
Min morbror hade inbrott på sin ö... Det fanns inget att stjäla där så de kastade kvivar i väggar och tak och slog sönder saker istället...
Som tur var kom en polishelikopter och tog dem när de de skulle fly i en stulen kanot... biggrin.gif
evarina
Helt otroligt vad fräcka folk är! Är det fler på samma ställe som haft problem? De kanske kan starta upp någon sort "grannsamverkan"
/Eva
Susanna
Köttätande växt mot tjuvar vore kanske något!!! rolleyes.gif biggrin.gif tongue.gif

Jo, jag tror det är flera som haft problem så de startar nog en nattbevakning!

Susanna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon