Exotic
Hej ,

Just detta med avgjutning av rabarberblad tyckte jag var kanonkul, så först var det bara vatten sen blev det flytande blommar och lite sten.sen la vi dit pump+ljus...blev allt lite kul.
Jag har lagt bilder i mitt album under Kul saker att göra.

MVH Exotic wub.gif rolleyes.gif
Fialotta
Åhhh...va läckert det blev rolleyes.gif smile.gif

Klart imponerad....hur fick du dit lyse????? rolleyes.gif
Exotic
CITAT (maudan @ 29-07-2003, 09:44)
Åhhh...va läckert det blev rolleyes.gif smile.gif

Klart imponerad....hur fick du dit lyse????? rolleyes.gif

Hej ,

Tack laugh.gif Pumpen och ljuset hänger ihop så det var bara att lägga ned allt i vattnet ååå vipps så blev det lite pårlande ljud på kvällen rolleyes.gif

MVH Exotic wub.gif rolleyes.gif
Mi70
Jättefint!!!!! Jag har precis skrivit ett inlägg i trädgårdsbyggen och frågat om hur man gjuter i rabarberblad, men du kanske har tid att dela med dig av ditt kunnande........*ler bedjande* ??? Det pratades också om en vattentätare man måste ha, vad är det?

Pump och ljus i ett, var har du köpt det och hur funkar det??? Det var jättefint! Hur kopplar man det, med en utomhussladd till ett urtag utomhus....? Jag är helt novis på både ljus och vatten i trädgården och har hittills trott att min pytteradhusträdgård inte kan ha någondera men detta såg ju så häftigt ut!!

Jättevackert!!!!!
Exotic
CITAT (Mi70 @ 31-07-2003, 12:13)
Jättefint!!!!! Jag har precis skrivit ett inlägg i trädgårdsbyggen och frågat om hur man gjuter i rabarberblad, men du kanske har tid att dela med dig av ditt kunnande........*ler bedjande* ??? Det pratades också om en vattentätare man måste ha, vad är det?

Pump och ljus i ett, var har du köpt det och hur funkar det??? Det var jättefint! Hur kopplar man det, med en utomhussladd till ett urtag utomhus....? Jag är helt novis på både ljus och vatten i trädgården och har hittills trott att min pytteradhusträdgård inte kan ha någondera men detta såg ju så häftigt ut!!

Jättevackert!!!!!

Visst kan jag dela med mig....fast det var första gången som jag provade.
Just detta med vattentätare,har jag inte haft i mina,så dem läcker lite men inte megamycket rolleyes.gif
Byggfirmor har nog allt du kan behöva ,Finbetong + vattentätare.
Sen är det bara att sätta igång,sand behöver du för att göra som en liten kulle som du sedan lägger ditt rabarberblad så att du får undersida upp.
Sen lägger du cementen på,jag har oxå 1 bild i mitt album som visar hur jag gjort titta där.
Och visst kan man ha i liten trädgårs.
Pump + ljus hittar du i någon av plantskolorna med utbud för dammar,den som vi har kostade 395 kr(liten pump)
Sen är det bara till att koppla in,och att du har kapel för utomhus.
Lycka Till smile.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif smile.gif
Mi70
Tackelitack för infon!

En liten fråga till bara, hur gör man med kanten på fatet, dvs sandkullen förstår jag och att bladet skall läggas uppepå sandkullen med undersidan uppåt, på vilken betongen lägges/hälles. Men hur gör man för att avgränsa kanten så att allt inte rinner iväg neråt?? Eller har man så tjock blandning att inget rinn uppstår??
Exotic
CITAT (Mi70 @ 01-08-2003, 12:37)
Tackelitack för infon!

En liten fråga till bara, hur gör man med kanten på fatet, dvs sandkullen förstår jag och att bladet skall läggas uppepå sandkullen med undersidan uppåt, på vilken betongen lägges/hälles. Men hur gör man för att avgränsa kanten så att allt inte rinner iväg neråt?? Eller har man så tjock blandning att inget rinn uppstår??

Du blanadar så så att smeten rolleyes.gif är fast rulla 1 liten boll i handen och då skall den ej flyta ut,då är det ok smet laugh.gif
Jag tog klick för klick och plattade ut det.

Lycka till smile.gif
e_sedell
Måste testas.........när tid innfinner sig *ler*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon