CITAT (Mi70 @ 31-07-2003, 12:13)
Jättefint!!!!! Jag har precis skrivit ett inlägg i trädgårdsbyggen och frågat om hur man gjuter i rabarberblad, men du kanske har tid att dela med dig av ditt kunnande........*ler bedjande* ??? Det pratades också om en vattentätare man måste ha, vad är det?
Pump och ljus i ett, var har du köpt det och hur funkar det??? Det var jättefint! Hur kopplar man det, med en utomhussladd till ett urtag utomhus....? Jag är helt novis på både ljus och vatten i trädgården och har hittills trott att min pytteradhusträdgård inte kan ha någondera men detta såg ju så häftigt ut!!
Jättevackert!!!!!
Visst kan jag dela med mig....fast det var första gången som jag provade.
Just detta med vattentätare,har jag inte haft i mina,så dem läcker lite men inte megamycket
Byggfirmor har nog allt du kan behöva ,Finbetong + vattentätare.
Sen är det bara att sätta igång,sand behöver du för att göra som en liten kulle som du sedan lägger ditt rabarberblad så att du får undersida upp.
Sen lägger du cementen på,jag har oxå 1 bild i mitt album som visar hur jag gjort titta där.
Och visst kan man ha i liten trädgårs.
Pump + ljus hittar du i någon av plantskolorna med utbud för dammar,den som vi har kostade 395 kr(liten pump)
Sen är det bara till att koppla in,och att du har kapel för utomhus.
Lycka Till