Har letat efter utsäde till gråärt.
Impecta och Runåbergs verkar inte ha.
Någon som vet var jag kan få tag i det?
Tack för hjälpen!
Jag blev nyfiken och googlade på gråärt + frö, vilket du äskert själv gjort. (Jag har själv aldrig tänkt på att odla gråärt - men är allmänt förtjust i olika ärter, så du gav en idé...) Verkar som om Sesam kan vara något? Men jag är ju så grön på detta, Sesam har jag ingen kläm på - men det har väl andra, eller hur?
mvh, Eklo
Tack för svaret!
Letade rätt på Sesam och dess förening men jag förstår inte om jag måste vara medlem för att ta del av möjligheten att köpa gråärt? Känns som om det blir väldigt dyrt utsäde då... Fast å andra sidan kan de ju ha en massa annat som kan vara av intresse...
Gråärt är väl egentligen mest en foderärt - eller är jag ute och cyklar? Det verkar ju som om de flesta ärter har samma latinska namn, med några tillägg då. Tråkigt nog ser man inte på fröfirmornas sidor några blommor - vad jag vill säga är att man kanske kallar gråärt för något annat och faktiskt har dem till försäljning lite här och där? Bland brytärter eller spritärter, till exempel? Man skulle kunna se det på blommen, men som sagt - tråkigt nog visas den aldrig på fröfirmornas websidor.
Eklo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.