Viveka
Ni vet, den där typen av cementringar eller stora rör, som användes till brunnar och avloppsbrunnar, åtminstone förr i tiden.

Jag skulle behöva ett par sådana till ett av mina projekt. Gärna begagnade, fast nya går också bra.
Idealiska mått för mitt projekt skulle vara 60 cm i yttre diameter och ungefär lika höga.

Trodde det skulle bli en enkel match, men har inte lyckats hitta några någonstans. Används inte sådana längre?

Är det någon som har ett tips om var man kan köpa dem, i närheten av Alingsås, där jag bor?
Gunilla N

Hej

Du kan söka på betongprodukter på nätet. hoppas du hittar det du söker.

må gott
Monica M zon 4
Större byggvaruhus brukar också ha. Jag köpte några förhöjningsringar till avloppstrummor och har runt mina nyplanterade träd för att hindra att gräset växer in. De kostade någa hundrlappar.
Mia, zon 3
Jag fick min av en snäll granne... inte särskilt hjälpsamt, jag vet! Men jag tror också att det är bygghandel som gäller - har sett hos Byggmax tror jag....

Har min till att hindra rosen Blush Damask från att ta över hela rabatten. (Jorden ska fyllas upp mera, så att inte kanten syns.)
joppenmalla
Hej

Du kan annonsera på blocket efter sådana, för de har även köpesannonser.

Lycka tilll
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon