Full version: Vilda djur ?
Lilla Birka
[attachment=10199:på_Kolmården...JPG]Den här är väl vild, men ändå inte... den finns på Kolmården. Satt så fint och blev porträtterad.[attachment=10200:helt_obekymrade...jpg]De här däremot är vilda och mamman stod tio meter bort med öronen bakåtstrukna, så jag ville inte gå ur bilen utan hängde bara ut lite genom öppna bilrutan. Taget i norra Värmland
MariaS
Ja du ser väl mycket med kameran på dina bilresor genom sverige. Jag önskar att man hade den tiden ibland och moralen att alltid ha med sig kameran, men...
Tezzla
Katten, katten! wub.gif yahoo.gif
KURT
Fast alla tar ju inte fram kameran när de får se en vacker katt, utan endel beväpnar sig i stället:

http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=i...1&isp2=hela

"– Jag har kniv på mig. Inte för att jag vet om det är till någon nytta om jag möter ett lodjur igen, men lite lugnare känner jag mig i alla fall, säger Göran Dahlgren som blev avskräckt efter sitt första möte med ett lodjur."
MariaS
Ja jag lyckas bara se spåren efter lon. Älgkorna brukar annars ha för vana att släppa kalvarna på våren, utanför vår glasverande, med oss på insidan. Så där brukar vi bli sittandes långt in på kvällarna utan tillgång till kameran inne i huset.
Och när Mickan kommer och hälsar på, är det samma sak. Vi på glasverandan och kameran inomhus. TYPISKT ranting.gif
zaaritha
Vet att det finns lo här i Hjotrakten, men lär väl ej få uppleva att se ett--tyvärr!
De är ju så vackra!
Säger en kattmänniska!
tettan
jag är från hälsingland, och trots att lo är vårt landskapsdjur och trots att det finns gott om lo därhemma så har jag bara fått se dem i det vilda en enda gång, många fler ggr. har jag dock fått se resultatet av deras födosök. jag var nämligen lammuppfödare. men det var dem väl unnat de tog i allmänhet lamm som växte lite dåligt och som jag ändå inte fått så bra betalt för, de kanske rent av gjorde mej en tjänst
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon