Full version: total misär
Ciczi
Igår när jag kom hem visade sig att jag inte hade vare sig telefon eller internet... angry.gif

Telefon kan jag leva utan ett tag eftersom jag har en mobil men internet... -cry-.gif

Buuuhuuu...

Ciczi
Rossi
Jag har internet i mobilen! naughty.gif
Gossen Ruda
Stackare, har du missat betala räkningen? rolleyes.gif

Tillägg:Kollade dis:en och du kanske ingår här:

dis:40496
feltidpunkt 07-12-03 16:20.
Område: 0410 Trelleborg
Kabelfel Stn Trelleborg Skåp S8 300 Par plintar 61-65 71-90.
beräknas klart: 07-12-06 18:00
Ciczi
Vad är dis:en?

och var hittar man det?

Jo vi har betalat vår räkning...

Ciczi
Gossen Ruda
Dis=DriftInformation Sverige. Hittas bara i Telias intranät, dvs ett internsystem där större fel läggs in. Förmodligen ingår du i kabelfelet men för att veta mer exakt får du felanmäla. Räkningen var bara lite retsamhet från Rudans sida. rolleyes.gif
MariaS
Det är vid sådana tillfällen som man uppskattar det extra mobila USB-modemet och skulle det också lägga av, går det att koppla upp mobiltelefonen direkt. Ovan nämnda fungerar bra också när det är elavbrott, eftersom batterikraften till "lappen" är två timmar.
För hur ska man annars överleva om man inte får komma in här och kika då och då blink.gif
Ciczi
I'm back!!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Ciczi
Netha
CITAT (Ciczi @ 04-12-2007, 09:08) *
Igår när jag kom hem visade sig att jag inte hade vare sig telefon eller internet... angry.gif

Telefon kan jag leva utan ett tag eftersom jag har en mobil men internet... -cry-.gif

Buuuhuuu...

Ciczi

Så kunde jag reagera tidigare ... men nu bekommer det mej inte spec om vi skulle vara utan intenet
nån dag el två.
Gossen Ruda
CITAT (Ciczi @ 04-12-2007, 19:24) *
I'm back!!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Ciczi

Välkommen. Sista noteringen på kabelfelet var 13:47 4/12: "Skarvningen pågår för fullt." Felet är dock inte klarskrivet än. Det finns någon driftinformation på externnätet men jag vet inte hur den ser ut eller var den finns.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon