Margith
Nu har jag plockat ihop och tejpat igen alla kuvert.
Jag lägger kuverten i brevlådan imorgon.
Ja, ärligt talat ids jag inte klä på mig och pulsa genom all snö bara för att ta ut bilen från garaget och åka in till stan och brevlådan.
Jag gör det imorgon, jag lovar rolleyes.gif Det var nåt om att muta sonen, han är lättmutad, antingen gör han som jag säger, eller så GÅR han till skolan imorgon a0a.gif Stackars barn.... Det är hårt att sakna 4 månader innan man fyller 18 -cry-.gif

Det jag vill be er om är, tänk efter, vilka fröpåsar skickade du till mig och vilka fick du tillbaka?
Tycker du ärligt att bytet var bra?

Var det här en bra idé? Är den så bra att vi ska prova igen nästa höst?

Jag skulle alltså vilja läsa/höra din spontana tanke när du öppnar kuvertet wub.gif

Vänliga hälsningar
Margith

Anki V
Margith….jag kan redan nu säga att jag inte kommer att bli besviken.

Jag skickade in frön som jag inte tänkte så men som kanske kommer att glädja någon annan. Bara där har vi första vinsten.

Vinst nr två är att jag kommer att få frön som jag inte ens visste att de fanns…och långt mindre att jag ville ha. Kan det bli mer spännande bravo.gif ?

Har jag bara frön över så är jag helt klart med nästa år också!

Tusen tack för att du tog på dig det här jättejobbet. thanks.gif

/Anki
Österläge
Ooooh va spännnande!! Undrar hur lång tid det tar innan man får paketet... rolleyes.gif På torsdag kanske? Hoppas hoppas!! blush.gif Då blir det fest! yaay.gif
kerstin z5-6
Låter bra ! smile.gif Återkommer med inlägg när fröna är här
lyckero
Såååååå spännande!
Jag håller med om att de fröerna jag skickade hade aldrig blivit sådda hos mig, så bara det är ju en vinst!
Sedan kan man ju alltid hoppas.....
Kanske, kanske finns de hemma i min brevlåda nu... Längtar!
Lyckero
Gåsis
Å här damp det till i brevinkastet och där låg det - kuvertet 000.gif

Tack snälla Margith för allt jobb du lagt ner. Fast tror ni inte jag lyckades beställa en påsen jag själv sänt rotfl.gif Jodå, jag fick den också.

För mig var det här bytet toppen, jag sår ju mest perenner så nu fick jag chansen att beställa några ettåringar. Jo några perenner beställde jag nog med. Och jag är sååå nöjd med vad som kom i min påse.

/Åsa
*Humlan*
Kuvertet damp ner hos mig oxå idag och jag är supernöjd med vad jag fick! Jag fick mycket perenner och det var det jag ville! Så ett stort TACK till dig Margith för att du la ner tiden på det här! Om det blir aktuellt i höst igen så räkna med mig!!
Camilla i Värnamo
Här damp det också ner ett kuvert fyllt med spännande fröer! Fick nästan allt jag önskat mig, jätteglad! Tack för allt arbete Margith. Detta är en kul och bra grej tycker jag, vi får väl turas om att hålla i det.

Camilla
Anki V
Jag sa ju det…..att jag inte skulle bli besviken tummenupp.gif och inget ätbart fick jag heller yahoo.gif

Jag fick verkligen jätteroliga fröer och kommer att ha fullt upp att ta reda på hur de ska sås på bästa sätt.

Häll hett vatten över fröna och låt de stå och svälla några dagar …..hm g.gif

Ännu en gång tusen tack Margith

De som ska kylas kommer jag nog att så redan i kväll. shy.gif

/Anki

ewa zon 3
Så roligt med bytesfröerna!
Tack Margith och alla ni som skickat in fröerna till bytet thanks.gif
Jag är väldigt nöjd och hoppas att vi, eller rättare sagt du Margith, kan göra det igen shy.gif
Största utbytet är att det nu blir av att prova lite nya sorter och att jag fått "läsa på" lite om arter som jag förut bara bläddrat förbi och inte fattat att de kunde vara något för min trädgård duh.gif

/Ewa
Österläge
Även jag har fått mina fröer och är jättenöjd! Tror jag fick mina två översta o så några till från lite längre ner, och det var ju svårt nog att välja ut de 25 jag skrev på listan så alla var önskade! Två Kerstinfröer fick jag, ska bli spännande! Förbered dig på många dumma frågor Kerstin... naughty.gif Tror dessutom jag fick en påse mer än jag hade skickat in! blush.gif Hoppas ingen fick färre...

thanks.gif Margith för allt ditt arbete och för alla som skickat in, vars fröer jag fick! Vi får väl ha uppföljning nästa vår, "Hur det gick med våra frösådder från byteslistan"! laugh.gif
Margith
ALLA fick sitt 1:ahandsval.
Men sen hade alla mer eller mindre samma fröpåsar som 2:a - 5:a och då blev det värre. De flesta önskelistor var alldeles för korta!
På slutet delade jag därför bara ut de påsar som var över, så att alla skulle få tillbaka lika många påsar som de skickat in. Det enda jag försökte kolla var att ingen skulle få tillbaka samma som de skickat in. (Men jag missade att vissa önskat samma påse de skickat in giggle.gif )
Eftersom jag delade på några av Kerstins fröpåsar hade jag några påsar över på slutet. Därför har några fått en påse extra, men det räckte inte till en påse extra åt alla.

Även jag vill tacka alla er som var med. blomma.gif
Mina överblivna fröpåsar är utbytta mot fröpåsar som jag verkligen ser fram emot att så.

Speciellt mycket jobb var det inte heller, så jag gör gärna om det nästa år.
Lars-Olof Arvids
Tack så jättemycket Margith! Jag är väldigt nöjd med fröna jag fick! tummenupp.gif

Olle
Lillja
Tack så mycket, jag blev oxå jättenöjd tummenupp.gif
kerstin z5-6
yaay.gif fröna här ! Dum som jag var hade jag beställt ryskt grönfoder sort till maken -han var med o öppnade -även koriander fick han så nu är där glada miner .. ni vet vad jag anser om kaninmat , men jag får skulla mej själv
Bytet i övrigt var allt roligt att få spännande sorter som det ska bli väldigt roligt att så
Har fått det jag önskade och mer därtill
jag är gärna med nästa år om jag får bidra med trädgårdsfrö igen -Ska i så fall försöka tänka på det redan tidigt -så jag kan samla av de mest konstanta och lite ovanligare sorterna jag har
tack Margit ! lilla julafton här idag smile.gif
Lady Hamilton
Nu har även jag fått mian frön yahoo.gif Tack Margith blush.gif Jag fick oxå de frön jag önskat mig...........
Men ärligt talat så minns jag inte exakt hur många frö påsar som jag skickade in till dig dunno.gif på tal om att vissa av oss skickat för korta önskelistor Men jag vet att jag i allafall inte önskade fler påsar än vad jag hade skickat in
Anki V
Jag måste få tacka så mycket för fröna från Baptisia ausatralis vem det nu är som är givare. thanks.gif

Dom var det minsann sprutt i! ohmy.gif

Jag blötlade fröna den 29/12, den 30/12 syntes det tydligt att fröna svällt så då sådde jag. I går tyckte jag mig ana första grodden….Idag syns den tydligt och har fått flera kompisar.

Kanske jag sådde lite i tidigaste laget whist.gif men jag hade någonstans läst att dom kunde vara sega att gro.

[attachment=11185:Baptisia...__Large_.jpg]
kerstin z5-6
och jag börjar misstänka att jag är senil och att det var jag som bidrog ..säj att det var nån annan ? whistling.gif
Margith
Jag är ledsen Kerstin, senila kan vi nog vara allihopa, inte minst jag, men tyvärr måste jag verifiera att det var du som skickat in fröerna som växer så det knakar hos Anki V yes.gif
Du frågade ju, jag kan ju inte ljuga?? shy.gif
kerstin z5-6
Nån som vill byta huvve med mej ... blomma.gif
Anki V
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-01-2008, 21:53) *
Nån som vill byta huvve med mej ... blomma.gif

Behåll du det där huvve......Det duger utmärkt till att ge goda såråd och att samla högpotenta frön. laugh.gif

Tusen tack för fröna thanks.gif

/Anki
kerstin z5-6
Jo jag minns nu -de dinglade där svarta och fina just när påsen skulle iväg .. så jag tänkte väl att nån ville kanske så dem -men sen halkade det av teflonet ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon