Full version: Synvilla
Marina i Hällekis
Titta på bilden nedan.
Det här tricket är uppdelat i tre steg:
Steg 1: Stirra på bilden här nedanför och fokusera på de fyra prickarna i mitten.
Steg 2: Fortsätt att stirra på bilden i minst 45 sekunder.
Steg 3: Vänd nu blicken mot en vägg (helfärgad) och titta mot den. Du kommer nu att se en bild på väggen.
Om du inte ser den, prova att blinka några gånger.

Ser du bilden på väggen? Om det inte fungerar på första försöket, fortsätt att prova.. Till slut ser du det!

Har du varit hos optikern på sistone?
Här har vi en "bokstavs-tavla", modell magisk...
Ser du vad det står på bilden nedan?

Om du inte ser det direkt, pröva med att backa en bit och se bilden från lite avstånd... Det brukar hjälpa!
OBS! Texten som står skriven, är skriven på engelska.
Pjater
Hehe, nice ^^
Cacki
Ja dom är jättehäftiga! Jag har sett dem förut men då tipsade man om att kisa med ögonen om man har svårt att se vad som står på bokstavstavlan.
Aqvakul
whistling.gif Alltid kul med skämt under bältet!
Har inte sett just den här innan. Men den passar verkligen bra att liva upp min psykologilektion (håller precis på med perception) i morgon.
Marina i Hällekis

Den här bilden är inte animerad utan en synvilla
Dilara
CITAT (Marina i Hällekis @ 05-12-2007, 17:06) *

Den här bilden är inte animerad utan en synvilla

Den va spännande. Du som har glasögon för närsynthet, ta av dej dom o se på bilden, inget rör sej då som när du har på dej dom
kerstin z5-6
[attachment=10255:Image2.jpg]
Aqvakul
CITAT (aq42 @ 04-12-2007, 18:36) *
Har inte sett just den här innan. Men den passar verkligen bra att liva upp min psykologilektion (håller precis på med perception) i morgon.

Eleverna tyckte bilden var fräck!
Netha
Var ju häftigt! Fokuserade på prickarna i 35 sek i morse då jag fick bilderna på mejl av svärson.
Nu fokuserade jag i bara 25 sek och såg samma bild. ohmy.gif
Marina i Hällekis
CITAT (aq42 @ 04-12-2007, 18:36) *

Kul att det kom till användning! yes.gif
Fick inte titta på sådana bilder när jag läste, psykologi! biggrin.gif

http://samzodiac2.wordpress.com/2007/11/20...20-november-07/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon