gammelnalle
Fick ju rådet här att använda bl.a. CCleaner och att använda en annan "internetserver"... hmmm
Har testat Firefox och det verkar fungera bättre än Explorer Vodka Lime...

CCleaner har också verkat fungerat, men så läste jag att den bör användas mycket sparsamt. (AB eller expressen någon vecka sedan) Så nu har jag inte vågat använda den... Rätt eller fel??

och när ni datanördar ändå är här: Hur ställer jag om i WORDS så att jag har teckenstorlek som snabbval?? (Nu måste jag jag gå in under
Format- Tecken - och där välja storlek.... jag vet att det skall gå lägga det kommonadot på snabbval.

TACK på förhand!!

b
Pjater
Firefox regerar biggrin.gif de andra programen har jag inte testat, har office paketet 2007 tongue.gif
Du kan få det om du vill hehe
MariaS
CITAT (gammelnalle @ 05-12-2007, 12:32) *
...
och när ni datanördar ändå är här: Hur ställer jag om i WORDS så att jag har teckenstorlek som snabbval?? (Nu måste jag jag gå in under
Format- Tecken - och där välja storlek.... jag vet att det skall gå lägga det kommonadot på snabbval.
TACK på förhand!!
b

Längst upp i menyraden till höger finns några pilar som ser ut så här: >> klicka på dem och välj: Lägg till eller ta bort knappar.
Nu ser du en rullgardin. Där väljer du : Anpassa. Nu kommer en ny ruta upp. Klicka på fliken: Kommandon därefter på vänster sida: Format. Där ser du nu på högra halvan: Teckenstorlek. Klicka på den med vänster musknapp och håll knappen nere, dra samtidigt fältet upp till menyraden och släpp. Nu har du din genväg.

Lycka till
gammelnalle
CITAT (MariaS @ 05-12-2007, 13:28) *
Längst upp i menyraden till höger finns några pilar som ser ut så här: >> klicka på dem och välj: Lägg till eller ta bort knappar.
Nu ser du en rullgardin. Där väljer du : Anpassa. Nu kommer en ny ruta upp. Klicka på fliken: Kommandon därefter på vänster sida: Format. Där ser du nu på högra halvan: Teckenstorlek. Klicka på den med vänster musknapp och håll knappen nere, dra samtidigt fältet upp till menyraden och släpp. Nu har du din genväg.

Lycka till

Kan du allt???? coolgleam.gif

efter div krångel... (inget fel på din instruktion förutom >> som på min dator är en nedåtriktad pil med ett "överstreck")

så FUNGERAR DET!!!!

smiley_small_hug.gif

stort och varmt tack.

thanks.gif blomma.gif

och pjater : tack även till dig.... jag mailar dig...

b
MariaS
CITAT (gammelnalle @ 05-12-2007, 15:06) *
Kan du allt???? coolgleam.gif
...

Nej, men jag delar gärna med mig av de erfarenheter jag har. Har liksom arbetat på bemanningsföretag på kontorssidan i fem år, så man har ju lärt sig ett o annat på vägen, som tur är...
Bookhousegirl
CITAT (gammelnalle @ 05-12-2007, 12:32) *
Fick ju rådet här att använda bl.a. CCleaner och att använda en annan "internetserver"... hmmm
Har testat Firefox och det verkar fungera bättre än Explorer Vodka Lime...

CCleaner har också verkat fungerat, men så läste jag att den bör användas mycket sparsamt. (AB eller expressen någon vecka sedan) Så nu har jag inte vågat använda den... Rätt eller fel??

TACK på förhand!!

b

Jag är lite restrektiv att installera allt för många program i min dator eftesom det gör den betydligt långsammare, och jag vet att CC Cleaner är till för att ta bort allt överflödigt skärp, men jag är tveksam. Dessutom om du får nog riktigt "skräp" i datorn som virus eller Trojan så är det ju bra att inte ha kört CC cleaner för att man ska kunna logga vad som hänt och därmed eventuellt kunna lista ut hur man ska bli av med det.
gammelnalle
CITAT (Bookhousegirl @ 07-12-2007, 15:19) *
Jag är lite restrektiv att installera allt för många program i min dator eftesom det gör den betydligt långsammare, och jag vet att CC Cleaner är till för att ta bort allt överflödigt skärp, men jag är tveksam. Dessutom om du får nog riktigt "skräp" i datorn som virus eller Trojan så är det ju bra att inte ha kört CC cleaner för att man ska kunna logga vad som hänt och därmed eventuellt kunna lista ut hur man ska bli av med det.

Du har säkert rätt men:

som data dummie förstår jag inte hur JAG skall kunna göra den typen av felsökning...

b
Bookhousegirl
CITAT (gammelnalle @ 07-12-2007, 18:14) *
Du har säkert rätt men:

som data dummie förstår jag inte hur JAG skall kunna göra den typen av felsökning...

b

Oftast kan man söka på de symptom som trojanen eller viruset visar och därmed få hjälp på olika forum, på flera ställen beskriver de hur man ska ladda ner ett visst program som gör den felsökning åt dig och hur du ska lägga upp den för att de ska kunna hjälpa dig bättre.

Råkade ut för det här i våras och då rekommenderade en vän till mig att installera CC cleaner för att ta bort allt, och det gjorde det verkligen men senare när jag sökte hjälp utifrån kunde de inte hjälpa mig eftersom jag redan hade raderat all information som fanns.

Dock lyckades jag hitta fler som haft samma problem och genom det hitta filen som skulle bort från min dator för att eliminera problemt, dock hade den redan skadat filer i operativsystemet så det var bara att blåsa om datorn helt, men jag lyckades i alla fall rädda det viktigaste som fanns på den!
gammelnalle
hmmmmm,,,,,,
CITAT
bara att blåsa om datorn helt,

datadummien blir nog blåst....

b
adamos
Har ingen egen erfarenhet av CCleaner men Data magazinet skrev följande: Ett suveränt verktyg som snabbt och enkelt tar bort onödiga filer från din dator.
Betyg: 5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon